Forarbeid (Lakkering av plast-lister)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg skulle forhøre meg her før jeg satt i gang.

 

Skal lakkere Passaten min helt ned. Dvs sideskjørt og nedre del av bakfangeren.

 

Tenkte jeg skulle gjøre forarbeidet selv før jeg leverer delene til lakkeren, for å få det litt billigere.

 

Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Som dere sikkert vet så er denne plasten veldig ruglete, men jeg vil ha den helt glatt. Og slik jeg har forstått det så går det ikke ann å pusse plasten. Da blir det bare problemer...

 

Slik som jeg har forstått det så må jeg gå fram slik:

 

1. Rense plasten godt med silicon fjerner

2. Kjøre på med plastprimer

3. Kjøre på med slipefuller

4. Pusse (usikker på hvor fint sandpapir jeg skal bruke)

 

Har jeg forstått det riktig eller er jeg på bærtur? Jeg er også usikker på hvilke produkter jeg skal bruke. Jeg vil helst bruke sprayboks da jeg ikke har brukt sprøyte før!

 

Håper noen kan komme med innspill her!

 

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-vask med avfetting og vann

-vask med silikonfjerner

-gå over med rød matteklut

-vaske med silikonfjerner

-legge på plastprimer

-legge på fyller

-slipe ned med p500 og p1000

 

vist du ikke har peiling på dette så kan det hende du gjør mye arbeid for ingen nytte. er noe piss å rette opp arbeid etter folk som ikke veit hva dem gjør !

 

+ at da kan ikke lakkerern gi deg noen garanti...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-vask med avfetting og vann

-vask med silikonfjerner

-gå over med rød matteklut

-vaske med silikonfjerner

-legge på plastprimer

-legge på fyller

-slipe ned med p500 og p1000

 

vist du ikke har peiling på dette så kan det hende du gjør mye arbeid for ingen nytte. er noe piss å rette opp arbeid etter folk som ikke veit hva dem gjør !

 

+ at da kan ikke lakkerern gi deg noen garanti...

 

Har aldri gjort dette før så kan ikke si jeg har noe særlig peiling nei. Tror kanskje jeg bare vasker dem og legger på plastprimer. Så får lakkeren gjør resten! Takk for godt svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du vil spare noe på å vaske de og legge på plastprimer selv.

vil tro lakkereren foretrekker å gjøre det slik at han vet at det blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste må vel være å ta kontakt med lakkereren og høre hva som burde gjøres. Han kan da også helt sikkert anbefale hvilke produkter som burde benyttes. Sist jeg hørte på lakkering så ville de fleste at jeg ikke skulle gjøre noe da de ikke kunne gi noe garanti på jobben i etterkant.

 

Det er jo ikke snakk om så forferdelig stor jobb, så spørsmålet er jo om det vil lønne seg mtp. sluttresultatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv slipt plast som er ruglete før jeg lakkerte... Dette med et bra resultat... Pusset ned med grovt papir, la på plastprimer, fyller, pusset ned og lakkerte... Dette holdt så lenge jeg hadde bilen hvertfall 1.5år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ringe lakkeren i morgen å høre om pris og om han vil jeg skal gjøre noe eller ikke :o

 

Takker for hjelpen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.