#1 Skrevet September 28, 2004 Heisann... Kjøpte meg en turbotrykksmåler her om dagen av merke Equus. Prøvde og montere den og det gikk greit nok... Men etter montering, så viste den 0,3 feil... Hele stillingen vridde seg når jeg skulle skru på slangen, og det var umulig og stille den tilbake i gjenn... Var og byttet den på søndag (svinesund ) og skulle montere i dag.... Jeg var da meget forsiktig når jeg skulle montere, men den samme leksa gjenntok seg Jeg har sittet med vannpumpetang og prøvd og justere den uten hell.... pluss at pæra gikk når jeg koblet strømmen til den.... OG MAN KAN IKKE BARE BYTTE PÆRA.... Så nå sitter jeg her småforbannet og lurer på hvilke erfaringer dere har med Equus turbotrykkmåler, og hvilket merke jeg bør bruke til en rimelig pris..... Jeg føler meg pliktig til og nevne at jeg har forskjellige andre Equus instrumenter i chevy'n, og de har fungert.... -Kjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2004 Jeg hadde Equus turbotrykkmåler på min gamle bil og den funka fint den, kanskje ikke helt nøyaktig, men nøyaktig nok (langt under 0,3 bar i avvik hvertfall). Det gikk an å bytte pære på den jeg hadde. En får vel det en betaler for... Powerzone selger vel noe andre greier, kollevold(.no) selger VDO tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2004 hadde en i min corrado og avviket var på langt nær så mye.... pæra gikk det også an å bytte på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2004 Jepp det går og bytte pære på de gamle instrumentene jeg har også.... (hvorfor endre på noe som funker???) Glemte og nevne en ristelyd i instrumentet ved et vist trykk... ----Jippi------ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2004 Jeg har Equus måler i min bil. Kjøpte den for å sjekke trykket da det var en 10v uten måler i displayet. Har sjekket den sånn dann og vann og funnet ut at 0 på Equusen tilsvarer 0,8 i disp. som igjen burde bli ca, 0,2 undertrykk. På max pådrag viser Equusen 0,8-0,9 mens disp. viser 1,7-1,8 som igjen gir et veldig lite avvik. Bottom line, jeg bytter til VDO når jeg skal chippe. Dels av designmessige årsaker og dels av nøyaktigheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2004 Jeg har kun hatt VDO og er kjempefornøyd med de. En kompis av meg har Equus i sin BMW, både olje-temp, olje-trykk og voltmeter. Ingen av de er helt nøyaktige og de varierer noe i visningen. Han kommer til å skifte til VDO.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2004 Er vdo nøyaktig da? Hvordan er prisen på de, og er de og få tak i i østfold? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 29, 2004 Gå for VDO det er supre målere, dog endel dyrere enn Equus, har selv Equus turbotrykk, oljetrykk og oljetemp i bobla men må si det imonerer ikke at turbotrykkmåleren bråker og er 0.1 feil...... De andre målerene er sånn ok. Hadde VDO i gammelbilen og jeg angrer på at jeg ikke skrudde dem ut!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 29, 2004 Det er visst VDO instrumenter orginalt i 200 20v... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 29, 2004 VDO er standard i både Volkswagen og Audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 29, 2004 Da blir det VDO... Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2004 Hehe ups, jaggu er det ikke en Equus-turbotrykk meter forrige eier'n har montert gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2004 ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2004 Hrmf. Den går jo ikke lengre opp enn 1.5 bar. Da er den der bare for show. Skal du trimme litt til, må du ha en som går lengre opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Hrmf. Den går jo ikke lengre opp enn 1.5 bar. Da er den der bare for show. Skal du trimme litt til, må du ha en som går lengre opp. Jeg har Racimex som går opp til 2,5 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2004 Har selv handlet fra 42draftdesign i USA og Evan har meget hyggelige priser, samt en topp service Ser at han har fått inn en ny type måler nå også, men jeg har brukt kun VDO sine målere og disse har fungert utmerket for meg, både funksjonen på dem og utseende syns jeg er meget bra. Han leverer også billige dioder nå (med spenningsregulator som gjør at du ikke griller diodene) i rød, blå og hvite ta en titt på sidene hans http://www.42draftdesigns.com/products.htm Når det gjelder frakt og sånt, så har jeg pleid å ha mine pakker her hjemme på under en uke når jeg har bestillt derifra. Hils han gjerne fra meg om du bestiller, så får du muligens enda litt bedre priser (forresten, den summingen det snakkes om i turbotrykksmålere er et vanlig problem, Evan har løst dette med å sette inn en liten restriktor i "t-koblingen" til turbotrykks-slangen, du blir da helt kvitt det problemet Trond W 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 30, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Hrmf. Den går jo ikke lengre opp enn 1.5 bar. Da er den der bare for show. Skal du trimme litt til, må du ha en som går lengre opp. Equus målerene begynner på nytt etter 1. runde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 30, 2004 Kjøpte en sånn sak hos TESS jeg, kom på ca 300kr. 2promille feilmargin skrøt selgeren av er stor dog, 63mm. Væskefylt med hvit bakgrunn. Fantes i alle trykkskalaer, tok en som gikk til 2.5 bar jeg ikke vakum på den men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 5, 2008 Finner søren ikke målere som stopper på 1.5 bar jeg. Gidder ikke ha et digert ubrukt område som jeg har på min som går til 2.5 bar... Hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 5, 2008 Finner søren ikke målere som stopper på 1.5 bar jeg. Gidder ikke ha et digert ubrukt område som jeg har på min som går til 2.5 bar... Hjelp? du har jo de som går til 2 og da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 5, 2008 Er ute etter en som går til 1.5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 6, 2008 kjøpte min på biltema, testet denne opp mot en vdo og de viste nøyaktig det samme!, Så biltema har faktisk varer som fungerer greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 6, 2008 biltema sine har en tendens til å rett å slett bare dø innen kort tid da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 18, 2008 Min biltema-dings funker greit den, eneste køddet er at den har øvre grense 3 bar, altså omtrent det dobbelte av det jeg vil ha den til å gå opp til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 18, 2008 Min biltema-dings funker greit den, eneste køddet er at den har øvre grense 3 bar, altså omtrent det dobbelte av det jeg vil ha den til å gå opp til! Dersom du passerer 3 bar i ladetrykk så er det vel noe rart med motor/bilen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...