Anbefalte innlegg

Har en kollega med en Audi A4 1,8T APU 99/00 modell.

Har parkerte bilen en kveld, og dagen etter ville ikke bilen starte, starteren går fint, bensinpumpen går og det er rikelig med spenning på batteriet.

Hva kan plutselig ta kvelden?

Det jeg kommer på:

-Tenningsmodulen?

-LMM?

Er LMM på denne bilen lett tilgjengelig? Vi så liit på min 97 AEB og der er det litt mer knot, hvor er kontakten?

Bilen står i Fusa og vi er i Bergen: gråter :

Evt. bilder??

Jeg lurer litt på tenningsmodulen siden det skjedde sånn plutselig?

Er jo bare til å koble av LMM og se om bilen starter, gjør den det er det jo den!

Noen som har noen tanker rundt problemet??

Takk for alle svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

----------------------------------

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det er tennpluggene som er slitne,

Visst de gnistre spredt og lyser hvitt i stedenfor at de gnistrer markant mellom punktene og er blåaktig i gnisten, er de nok gåene.

Lukter det bensin da? kan det være bensinfilteret som er tett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det er tennpluggene som er slitne,

Visst de gnistre spredt og lyser hvitt i stedenfor at de gnistrer markant mellom punktene og er blåaktig i gnisten, er de nok gåene.

Lukter det bensin da? kan det være bensinfilteret som er tett?

Ja, kan jo være pluggene, men kan de plutselig slutte å virke alle 4 samtidig? Det er ikke antyding til at den skal starte heller.....Bare kinner og kinner.: klø :

Bensinfilteret kan det jo være ja, han merket ikke noe bensinlukt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men dette sluttrinnet? er det bosch eller hitachi? noen som vet om en APU motor har den ene eller andre?

Er jo ganske stor forskjell i prisen da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SAmme skjedde med dama sin bil, nå skal det sies det var en billig riskoker da men, men fant faen ikke ut hvorden ikke startet, alt så hørtes riktig ut, luktet bensin også, så da visste jeg bensinen kom fram, ginst var det også, men da var feilen at pluggnene ga hvit og spredt gnist.

Byttet tennplugger å vips startet bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SAmme skjedde med dama sin bil, nå skal det sies det var en billig riskoker da men, men fant faen ikke ut hvorden ikke startet, alt så hørtes riktig ut, luktet bensin også, så da visste jeg bensinen kom fram, ginst var det også, men da var feilen at pluggnene ga hvit og spredt gnist.

Byttet tennplugger å vips startet bilen...

Hmm, okei, får bringe budskapet videre:)

Btw: Det er Gangstø sin bil det gjelder.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt vag-com tilkoblet? Tenker berre om du har kontakt med motorstyring?

Skal innom i fusa og sjå på ein TRAKTOR med gløde problemer i morgen vist det skulle vere behov for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt vag-com tilkoblet? Tenker berre om du har kontakt med motorstyring?

Skal innom i fusa og sjå på ein TRAKTOR med gløde problemer i morgen vist det skulle vere behov for det.

Nei, han skal låne Vag-Com av meg, men han bor i bergen. Han har vært i fusa i påsken hos foreldrene sine, så han kom ikke der ifra med audien.....Så bilen står der mens han er i Bergen....

Kunne du ha lest ut evt feilkoder da? Var det det du tenkte på? Det hadde jo vært topp: rock :

men vet ikke om noen er med bilen på dagtid imorgen, men evt når på dagen hadde det passet for deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på kortid eg er der. Har ein topp som skal av i åsane i morgen +noe ABS greie på eit VAG produkt på formiddag og ein girkasse som mangler eit gir oppe på Bontveit(Os). Så ka klokka vert når eg er i fusa er eg ikkje sikker på men har lovet og stikke innom og sjå på den traktoren. Kor i Fusa står bilen då?

Var ikkje tenkt og bruke lang tid på bilen, tenkte berre og kikke om det var noe bagateller ein kunne hjelpe med når ein først var på dei kanter. Har stort sett altid med meg diagnose utstyr i bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, nå skal eieren ut til bilen i 3 tiden i ettermiddag. Bilen står i/på Holmefjord.

Han skal låne med seg Vag-Com, men om du har tid og anledning hadde jo det vært kjempe greit!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert på at det ikke er startsperra som kuker ? Dette skjedde på en kompis sin a4 abe 97mod over natta. Alt virket helt normalt men bilen starta ikke. Fikk da heller ikke noe indikasjon på at det var startsperra da ingenting unormalt blinket/lyste i dasjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert på at det ikke er startsperra som kuker ? Dette skjedde på en kompis sin a4 abe 97mod over natta. Alt virket helt normalt men bilen starta ikke. Fikk da heller ikke noe indikasjon på at det var startsperra da ingenting unormalt blinket/lyste i dasjen.

Hmm, ingen dum idè:) Kan godt være den....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket akkurat med eieren, nå hadde den startet! Ingen ulyder eller ujevn gange. Heller ingen feilkoder på motoren......merkelige greier.....

kan det være bensinfilteret eller noe rusk i bensinen som kan ha skapt kvalmen???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå var det Arne sin:)

Trodde han skulle selge den jeg?

Hils da!

Kan det ha vært kondens da???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå var det Arne sin:)

Hils da:)

Kan det ha vært kondens da???

Hehe, det skal jeg gjøre:)

Hmm ja kanskje det....Ingen dum idè:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.