Hvor finne dim på ytterring?

Anbefalte innlegg

Må skifte en av ytterringene på mine OZ Futura, men finner ikke helt ut av hvor bred den ringen som står på felgen er. Hvordan kan jeg finne ut av dette? Finner ingen tall på selve ringen, og skyvelære blir ikke nøyaktig nok... Noen gode forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg misforstår deg nå,men du har vel ikke demontert ringen og lurer på hvor bred den er totalt?

uansett: jeg skal bytte en på mine felger(michelangelo 8,5 x19)hos gundersen sportscars i morgen,og den som står på måler jeg ca.20mm og den nye 25mm.altså ca.5mm som er "usynlig" når den er ferdig montert..

men nå kan jo du selvfølgelig ha mye bredere kant enn meg dah.

tok du den : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må dele felgen å måle ringen...........Umulig å få målt den skikkelig uten å dele felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du som har litt peiling på dette:

hvor mange forskjellige bredder finnes egentlig til oz?

Du må dele felgen å måle ringen...........Umulig å få målt den skikkelig uten å dele felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjellig....men får de i alt ifra 1" til 6" tommer i polert alu. I polert rustfritt får man de ifra 1,25" til 4,25" Vanligvis selges de i 0,25" stigninger (1,25-1,5-1,75-2,00 osv osv)

(En tomme er da 25,4 mm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da kan jeg i teorien bredde felgene fra 8,5 til ca 11-11,5?

vet at det vil koste endel da.

sorry for off topic :)

Litt forskjellig....men får de i alt ifra 1" til 6" tommer i polert alu. I polert rustfritt får man de ifra 1,25" til 4,25" Vanligvis selges de i 0,25" stigninger (1,25-1,5-1,75-2,00 osv osv)

(En tomme er da 25,4 mm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da kan jeg i teorien bredde felgene fra 8,5 til ca 11-11,5?

vet at det vil koste endel da.

sorry for off topic :)

Ja,men da får du et ganske annet innpress enn det som er på felgene orginalt da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det ikkje noe standardmål på de då? Felgen min er 8,5x17, og der eg ska kjøpe ringen går de fra 1,5 og oppover med 0,5 tommer. Regner jo med det enten e 1,5 , 2 eller 2,5...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er sant. men dette var visst jeg skulle bruke dem på en annen bil enn vag :)

hmm...må vel ta en seriøs prat med herr gundersen idag ;)

Ja,men da får du et ganske annet innpress enn det som er på felgene orginalt da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å ta et bilde av felgen og sende til importør?

dem kan sikkert hjelpe deg :)

E det ikkje noe standardmål på de då? Felgen min er 8,5x17, og der eg ska kjøpe ringen går de fra 1,5 og oppover med 0,5 tommer. Regner jo med det enten e 1,5 , 2 eller 2,5...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.