#1 Skrevet Mars 25, 2008 Den 3 stegs vifta er mongo: bh :,funker bare på det øverse hakket, litt iriterende egentlig.. Hva er galt?? Spedometer funker ikke. Km teller funker ikke.. Lysene i displayet funker ikke.. Men det kommer lys av batteri merket, vanntemp,blinklys og nær og fultlys når jeg "vipper" på bryter'n... Glødeplugglyset begyner å lyse under kjøring noen ganger, ska vel ikke gjøre det:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2008 Den 3 stegs vifta er mongo: bh :,funker bare på det øverse hakket, litt iriterende egentlig.. Hva er galt?? Spedometer funker ikke. Km teller funker ikke.. Lysene i displayet funker ikke.. Men det kommer lys av batteri merket, vanntemp,blinklys og nær og fultlys når jeg "vipper" på bryter'n... Glødeplugglyset begyner å lyse under kjøring noen ganger, ska vel ikke gjøre det:confused: 3 stegsvifta, formotstanden i vifta er brent opp Speedometer og km teller, Vaieren har sikkert løsnet bak speedometeret, plasttannhjulet i girkassa er utslitt, eller så er speedovaieren røket. lys i displayet, kan være defekte pærer eller potmeteret på hovedlysbryteren, om du har et slikt for å justere lyset i instrumenetet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2008 har ei vifte til deg som du kan få for 250 + frakt:) ta kontakt på 41334707:) det med at alt av lys i dash er borte kan vere dårlige gjordinger, mvh Jonas Duestøl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2008 Oftest bare termosikringen som har røket på formotstanden. Dette skjer pga. vifta blir treg med tida og den trekker for mye strøm. Jeg lodda i ny termosikring fra ELFA (216 grader, delenummer 33-261-88) og smørte opp vifta slik at den spant lett. Total reperasjonskost på 60kr inkludert frakt fra ELFA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2008 Det enkleste er kanskje bare å plukke en formotstand fra en bil på høggern og bruke den så lenge den holder. Har gjort dette selv nå. Den vippes ut med litt makt med en flat skrutrekker. Sitter rett under hanskerommet (må ta av den hylla under der for å komme til). Du ser noen ledninger som går inn i viftehuset og det er formotstanden de sitter kobla til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2008 Det enkleste er kanskje bare å plukke en formotstand fra en bil på høggern og bruke den så lenge den holder. Har gjort dette selv nå. Den vippes ut med litt makt med en flat skrutrekker. Sitter rett under hanskerommet (må ta av den hylla under der for å komme til). Du ser noen ledninger som går inn i viftehuset og det er formotstanden de sitter kobla til. Smør opp vifta i samme slengen, så varer formotstanden lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2008 Smør opp vifta i samme slengen, så varer formotstanden lenger. Aha, hvor/hvordan gjør du dêt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2008 Dynker lageret i 5-56 el. lignende og spinner det rundt til dritten har løst seg opp og rent ut. Så kan du eventuellt sette lageret inn med noe mer langtidsvirkende smøring etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...