Støtdempere og fjærer til urs4 4.2 Avant?

Anbefalte innlegg

Hi!

Tenkte å bytte dempere og fjærer på bilen, helst uten å blakke meg totalt...

Hvordan er Sachs demperne og Eibach fjærene på NBS? Greie nok til prisen?

Eller er det andre rimelige alternativer?

Takker for gode råd!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sachs dempere og Eibach fjærer er en god kombinasjon, hadde dette på A4 min og var storfornøyd.

Ikke siger fjærene sammen så fort heller, noe billigfjærer gjør.

Var riktignok sportdempere/senkefjærer jeg hadde da, vet ikke om det er det du tenker på ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Var disse jeg tenkte på:

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0121&ASP=3868859&Type=Audi&Model=S4&Year=1993

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10918&ASP=3868859&Type=Audi&Model=S4&Year=1993&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=3868859[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=S4[O]amp;Year=1993[O]amp;Varegruppe=0329

Kan ikke se at det står noe om at det er sportsdempere. Det er ikke noen alternativer der heller, som jeg kan se.

Edit: Ser at de heter Advantage, og ikke sport.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det merkbar forskjell på Sachs Advantage og Sachs Performance Sport til normal bruk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hi!

Det må da være noen som kan si noe om Sachs Advantage demperne fra NBS?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lånt fra en annen side :

Sachs Advantage

Advantage er en forbedret kvalitet i forhold til hva som satt der originalt fra fabrikk. Sachs Advantage er utelukkende gassempere i standars høyde og slaglende.

Sachs Performance Sport

Performance Sport er en sportslig støtdemper beregner for ekstra spostlige biler og sportslig kjøring. Disse yter enda bedre enn Advantage og kommer også denne i gass utførelse.

Da er det vel behovet og pengesekken som avgjør valget, tipper Advantage demperne duger til normal kjøring, samtidig som noe av komforten er igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat satt på denne kombinasjonen du prater på på min audi a6. Er fornøyd så langt hvertfall, har bare hatt de på bilen i drøyt en uke... Eneste minuset jeg har er at bilen ble lavere foran enn bak.. Men går ut fra at fjærene "setter" seg litt mere bak etter hvert. bilen er jo lettere bak så...

er bare å "løp og kjøp" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar!

Da tror jeg nok kanskje det blir det settet, da pengesekken ikke akkurat buler for tiden. Håper fjærene setter seg så bilen blir rett da...

Men, senker dette mer en de orginale fjærene tro? S4 er vel senket orginalt? Vil ikke ha den for lav, grunnet mye dårlige veier her.

Bør vel også bytte mansjetter, og kanskje fjærbeinslager? Noe mer?

Edit: Da var nye dempere på plass! Det ble KYB ultra sr fra MECA. Droppet nye fjærer i denne omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.