kjøre uten resirk/ dumpventil på 1,8T Motor ras?

Anbefalte innlegg

Tenke kjøre uten resirkulasjonsventil den siste måneden før jeg bytter turboen, vil dette skade motoren? Hvordan skader dette turbo? Om turbo raser får jeg metallspon osv inn i motoren?

Grunnen til dette spm er lyden jeg får;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenke kjøre uten resirkulasjonsventil den siste måneden før jeg bytter turboen, vil dette skade motoren? Hvordan skader dette turbo? Om turbo raser får jeg metallspon osv inn i motoren?

Grunnen til dette spm er lyden jeg får;)

Tjaa. trur nokk ikke att motoren din tar noe skade av det utenom vist turboen får det for seg at den vil rase. den skal rase ganske mye vist det skal gå utover motoren også. Jeg har kjørt med en turbo med mye slark i lengre tid uten å vær klar over dette vel og merke. Resultatet var da at skovlene hadde subbet bort i huset og fått sår. ingenting har skjedd med motoren.

Men skal også sies at det er ikke sikkert bilen din liker å gå uten ventil. min stoppet ivertfall i kryss o.l.

Andre her inne sier at dei ikke har problemer med dette så:P

Prøv du. tenker det går bra denne eine mnd uansett:)

Lyden er ivertfall balltøff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært ute å prøvd nå, men er noe som er galt,, lader bare 0,5 bar med utkoblet ventil,, fungerte i et drag så begynte den bare lade 0,5 bar. Kobler jeg inn vakuum slangen på toppen av ventilen igjen lader den som normalt 1,2 bar igjen.. Hva kan det være tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må fjerne den vist ikke åpner ventilen når fjæra i ventilen ikke klarer og holde igjen for trykket. holder ikke med og ta av vakumslangen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og vakum/trykkslangen må også tettes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da får vi prøve det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.