Justere lysene vertikalt...

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg justere lyktene på min audi A4 -00 facelift vertikalt ?

langlysene lyser jo opp mot venstre, som om at jeg hadde hatt en høyrestyrt bil :P

nærlysene er korrekte.

er to sånne for å skru på hver side av lykten.

den på innersiden justerer høyde, mens den i ytterkant var ikke noe merkbart endring på når jeg skrudde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden nærlys er korrekt, kan det ikke være at langlyspæra står gal vei eller ikke er helt trykt inn i sporene osv? skulle vel ikke være individuell justering på langlys og kortlys? eller er jeg på bærtur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har i grunn ikke anelse jeg, med hadde ute den ene langlys pæra for å sjekke og den sitter korrekt i sporet.

i såfall må jo nesten begge sitte feil :P

i instruksjons boka står det noe om at lyktene kan justeres for høyre og venstre kjøring - men vil ikke fortelle hvordan man justerer - for de vil man ska dra på et audi verksted...blæh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, nei sånn informasjon kan man jo ikke dele ut!...... da ble jeg litt usikker, men noen her inne vet det garrantert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justering for høyre og venstre kjøring gjøres kun på nærlysene. (for ikke å blende møtende trafikk) Dette gjelder kun lykter med separat pære for nær/fjærnlys og nærlyset er av typen "linselys"

Man vrir en spak enten opp eller ned for å blende lyset enten på høyre eller venstre side av lysstrålen.

Hvis fjærnlyset lyser feil? tror jeg nok at reflektoren til dette lyset har kommet ut av stilling. en løs skrue til innfestingen el lignende.

Skjekk at ikke noe er løst eller kan bevege seg inne i lykta og skjekk lysene opp en vegg eller lignende "både nær og fjern" for å se om lysstrålene ser tilnærmet like ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka opp mot en vegg, og ser det jo klart når jeg kjører...

nærlysene helt ok, fjernlysene blir samlet på venstre side...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skruen i ytterkant justerer lyset sideveis. Hvis du står med god avstand fra en vegg vil du se det godt når du justerer.

På passaten min kan jeg justere nær og fjærnlys separat.

Det er originale hella lykter med Bi-Xenon + H7 på den innerste reflektoren.

Innenfor dekselet bak på lykta kan jeg også justere på selve reflektoren til H7 pæra.

Men vet jo ikke om det er slik på din bil da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.