#1 Skrevet Mars 26, 2008 Stemmer det at reduksjonsventilene for skivebremser bak på scirocco 16v,er merkt 3/15? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2008 Ja. De gikk dessverre ut til årsskiftet i fjor. Opel hadde angivelig noen 3/16-ventiler i produksjon etter dette (Astra G). 3/35 som Cabrio (med tromler) hadde vil ikke fungere tilfredsstillende. I alle fall ikke sammen med 38 kalippere bak. Grunnen er at disse struper trykket i systemet med 1/3 først ved 35 bar. Da er bakhjulene på god vei til å stoppe i mellomtida. 3/15 struper trykket med 1/3 allerede ved 15 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2008 Opel Kadett GSI 2l 16v har også slike. Har selv prøvd 3/35 ventiler fra scirocco i kombinasjon med 36 el 38 kalippere, 22,20mm hovedsylinder og 7" bremsekraftforsterker, og Auda GTE 80 calippere fremme. Dette fungerte veldig greit igrunn, hjulene fremme låste marginalt tidligere enn de bak. Fikk aldri prøvd dette på bane da Poloen ble stjålet før Rudskogen treffet for noen år tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2008 Opel Kadett GSI 2l 16v har også slike.Har selv prøvd 3/35 ventiler fra scirocco i kombinasjon med 36 el 38 kalippere, 22,20mm hovedsylinder og 7" bremsekraftforsterker, og Auda GTE 80 calippere fremme. Dette fungerte veldig greit igrunn, hjulene fremme låste marginalt tidligere enn de bak. Fikk aldri prøvd dette på bane da Poloen ble stjålet før Rudskogen treffet for noen år tilbake. Men hadde denne Kadetten skiver bak? Er ikke så bevandra i Opel-verdenen at jeg har fått med meg slikt. Kjørte du med 3/35 fra Scirocco som originalt hadde tromler, da? Det er skummelt med litt vel mye bremsekraft bak på bane. Hadde et par uheldige episoder under innbremsinga til 90-graderen ved depotet på Rudskogen for to år siden. Det hadde ikke blitt mer kjøring om jeg hadde hatt Schrick-bunnpanna da;). Da var tykkelsen på beleggene bak redusert en del. Etter at de ble bremsefordelinga normal igjen. Det hjalp også en god del å bygge om til Girling 54 foran (slik du også hadde). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2008 Hadde ikke Girling 54, men fra 239*20 skiver fra GTE (4 sylindra) da disse calipperne ikke har de idiotiske glidepinnene med innvendig umbrakosomalltidblirund skruene som 1er golfen har. Og ja, brukte fra Scirocco med tromler kjøpt nye etter hard pruting hos Møller, bet ca 400kr stykke. GSI 2l 16v har skiver bak mener jeg. Tro meg, 3/35 ventlier er 1000000 ganger bedre enn ingen ventiler, ref min banekjøring mai 05 på Våler med sprek Polo, og ekstremt varme bakbremser, les: så varme at hjullagerfettet smeltet og begynte å renne ut på skiven. Men kjøre skulle man jo. Mann eller mus??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2008 Men hadde denne Kadetten skiver bak? Er ikke så bevandra i Opel-verdenen at jeg har fått med meg slikt. GSI 16V har vel skiver bak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2008 Hadde ikke Girling 54, men fra 239*20 skiver fra GTE (4 sylindra) da disse calipperne ikke har de idiotiske glidepinnene med innvendig umbrakosomalltidblirund skruene som 1er golfen har.Og ja, brukte fra Scirocco med tromler kjøpt nye etter hard pruting hos Møller, bet ca 400kr stykke. GSI 2l 16v har skiver bak mener jeg. Tro meg, 3/35 ventlier er 1000000 ganger bedre enn ingen ventiler, ref min banekjøring mai 05 på Våler med sprek Polo, og ekstremt varme bakbremser, les: så varme at hjullagerfettet smeltet og begynte å renne ut på skiven. Men kjøre skulle man jo. Mann eller mus??? Oha. Pga. "hurtiglesing" tolka jeg det slik at du hadde brukt kalippere fra 80 GTE quattro (som har Girling 54). Kan skrive under på at ingen reduksjon er ekstremt skummelt. På Roccoen til en journalist bosatt i Sunndalsøra var det skiver bak, men aldri ettermontert hverken lasteventil eller strupeventiler. En nødbrems på Dovrefjell fra effektiv hastighet ga en litt annerledes reaksjon fra bilen enn jeg var vant med på min, gitt;). Kjøre (nesten) uansett skal man, ja. Kanskje man må begynne å ta med ressursakseltapper og -hjullager på treff også? Det holder tydeligvis ikke med bare reservebelegg:D. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2008 Hjullager, toppakning, bremsebelegg og drivakslinger/ledd er alltid med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2008 Takk for fine innspill!.Kjører med G60 bremser bak med 3/35 i reduksjon,dette var ingen bra kombinasjon.Har nå kjøpt 3/15 ventiler på ebay til den nette sum av 45$,håper dette blir bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...