Anbefalte innlegg

Har et stort problem..

 

Bilen ville plutselig ikke starte etter at den har stått i ro et par dager..

 

Har sjekka litt og bensin pumpa den går ikke, men den er i orden..

Prøvde å tvangs kjøre den, men bilen startet likevel ikke..

 

Har altså strøm på sikring 20 er vel styrestrøm da den er 5 amp, men ikke på sikring 17..

 

Er det noen givere som kan forårsake dette?

 

Har søkt litt men ble ikke noe klokere..

 

 

Bilen gikk altså helt fint da den ble parkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg bestilt time til Diagnose på bilen..

 

Satse på vi finner det ut der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får den gnist?hallgiver,veivposisjonsføler,tenningsmoduler(slutttrinn)...prøv noe som hjalp på bilen min,jeg kobla av hjerna og satt den på igjen...er enkelte ganger det kan være litt dårlig kontakt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er litt rart at den tenner når eg bruker startgass.. Har hatt av pluggene og dem så fine ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er litt rart at den tenner når eg bruker startgass.. Har hatt av pluggene og dem så fine ut..

 

Men du sier jo at bensinpumpe ikke går? Eller er det når du tvangskjører pumpa? Selv om du tvangskjører pumpa er det ikke sikkert dysene åpner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har satt en sånn motor i min 80Q og der var det veivposisjonsføler som tulla,da åpner den ikke dyser og gir ikke bensin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det at den ikke får bensin..

 

Men er evt grunnen til det eg er ute etter..

Har jo sjekka det at bensinpumpa funker når en tvangskjører den, men er ikke sikkert den går når eg kjiner motoren..

 

Men får en diagnose i morra, satse på at det bare er en føler som er kaputt..

 

Men takk for svar..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at dette er en Audi UrS4 92-94 AAN 2,2 turbo.

Bensinpumpen får ikke strøm før motoren har over 25 RPM, dvs motoren må gå rundt før bensinpumpen går.

 

Det skal være trykk (4bar) i besinsystemet, når motoren er stoppet. Dette kan kontrolleres ved å åpne tilførsel-slangen mellom fuel-rail og torpedoveggen.

Hvis det ikke er noe bensintrykk her, vil motoren være svært tungstartet. Da må bensinpumpen først få opp trykket til over ca 3bar før det er mulig å starte, i tillegg vil åpningstiden på dysene gå ned for ikke å "drukne" motoren med bensin, en uheldig kombinasjon i dette tilfellet.

Hvis dette er problemet;

1) Kjør starteren i ca 10sek, for å få opp bensintrykket.

2) Tenning av i ca 1-2sek.

3) Forsøk å start motoren i ca 5sek.

4) gå til 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok desverre et annet problem..

 

Da motoren har vært oppe i 1000omdr når den startet med startgassen, så da skulle jo bensinpumpen ha startet uansett..

 

Men dem driver på å feilsøker nå, så får vel høre det snart rekner eg med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har satt en sånn motor i min 80Q og der var det veivposisjonsføler som tulla,da åpner den ikke dyser og gir ikke bensin...

 

 

 

En pluss til deg...: vinke :

 

 

Har nå hatt den på diagnose:

 

Fikk feil på Turtallsgiver, så regner med at det er veivposisjonsføler..

 

Men hvor skal eg bestille deler?

Får sikkert ikke noe klubb rabatt gjennom den lokale vag forhandleren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En pluss til deg...: vinke :

 

 

Har nå hatt den på diagnose:

 

Fikk feil på Turtallsgiver, så regner med at det er veivposisjonsføler..

 

Men hvor skal eg bestille deler?

Får sikkert ikke noe klubb rabatt gjennom den lokale vag forhandleren..

 

Skader ikke å prøve, de fleste gir rabatt hvis du spør, men den varierer alt etter som hvilken del det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turtallsgiver og veivposisjonsføler er to helt forskjellige ting...det sitter 2 følere på svinghjulet,den som sitter nermest blokka er veivposisjonsføler,og den som leser tennene på svinghjulet er turtallsgiver...er samme delenr på de men den ene kontakta er hvit og den andre kontakta er svart...den hvite er turtallsføler,og den svarte er veivposisjonsføler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turtallsgiver og veivposisjonsføler er to helt forskjellige ting...det sitter 2 følere på svinghjulet,den som sitter nermest blokka er veivposisjonsføler,og den som leser tennene på svinghjulet er turtallsgiver...

 

 

 

Hmmm..

 

Turtallsgiveren skal vel ikke gjør slik at bilen ikke starter?

 

Noen måte å måle disse på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de må scopes...

giveren for tenningstidspunkt har delenr :034 905 381

impulsgiver for turtall har delenr:034 905 381A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de må scopes...

giveren for tenningstidspunkt har delenr :034 905 381

impulsgiver for turtall har delenr:034 905 381A

 

 

 

Takk takk..

 

Får ta dem ut å se, så får eg bestille dem på mandag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..

 

Turtallsgiveren skal vel ikke gjør slik at bilen ikke starter?

 

Noen måte å måle disse på?

 

 

Turtallsgiveren kan gjøre at motoren ikke starter. Det samme kan veivpos.giveren og hall giveren. Man kan også oppleve at feilkode kommer opp på turtallsgiveren uten at den er gåen når man kjører motor på starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var desverre bare den som hadde feil..

 

Så vi får bare prøve å bytte noen givere å håpe på det beste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et stort problem..

 

Bilen vil forsatt ikke gå etter bytte av giver..

 

Tok av fuel railen, og fant ut at dysene ikke åpner..

Er det noe annet som kan gjør at dysene ikke åpner utenom veiposisjons føleren?

 

 

Krise nå, må ha bil til helga...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvå bytt om på følerene=O)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvå bytt om på følerene=O)

 

 

 

Prøvd det også...:o

 

Men like lite bensin fra dysene..: bh :

 

Prøvde også å lese ut feilkoder ved hjelp av engine check lampa, men det funka ikke..: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bilen igang igjen..:D

 

Var startsperra som laget krøll..

Skulle egentlig være utkoblet, men dem hadde ikke koblet riktig.

Så idag fjerna eg heile greia og heiv den til H*****...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.