Anbefalte innlegg

I følge familiealbumet så er det ikke samme bakfjærene til typ44 og C4. Er det noen som vet om fjærene fra C4 passer på typ44? Hva må til for å eventuelt få dem til å passe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge familiealbumet så er det ikke samme bakfjærene til typ44 og C4. Er det noen som vet om fjærene fra C4 passer på typ44? Hva må til for å eventuelt få dem til å passe?

Bump!

Er det ingen som har prøvd å montere fjærer fra C4 på en typ44?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump!

Er det ingen som har prøvd å montere fjærer fra C4 på en typ44?

Jeg prøvde motsatt... Der måtte jeg bytte innfestning for fjær og demper, da det ble forskjell pga sportunderstell på s4'n.

Men en ting fant jeg ut!! ;Om du vil senke en C4 bak (mulig kun med sportsunderstell) så passer 44 innfestning rett på c4 fra fwd 44, men den blir ca 20-30mm lavere, altså hele fjørbeina kommer lengre opp... : rolleyes

Eneste som må gjøres er å borre opp skiva som skal på demperen fra 10 til 12mm.

Men kun fjærene tror jeg heller ikke er lik, spørs muligens på utgave (avant, quattro, sport)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde motsatt... Der måtte jeg bytte innfestning for fjær og demper, da det ble forskjell pga sportunderstell på s4'n.

Men en ting fant jeg ut!! ;Om du vil senke en C4 bak (mulig kun med sportsunderstell) så passer 44 innfestning rett på c4 fra fwd 44, men den blir ca 20-30mm lavere, altså hele fjørbeina kommer lengre opp... : rolleyes

Eneste som må gjøres er å borre opp skiva som skal på demperen fra 10 til 12mm.

Men kun fjærene tror jeg heller ikke er lik, spørs muligens på utgave (avant, quattro, sport)

Takker for svar, jeg har en Avant som fjærene er helt gåen på. Så det er derfor jeg lurte på om fjærene, eller eventuelt fjær med støtdemper fra en S4 kan brukes direkte på en typ44 Avant. Det er helt vanlige fjærer og dempere fra før på min typ44. Er det noen flere som har erfaring med dette? Ønsker ikke å kjøpe nye fjærer hos Møller, da det koster skjorta. Meconomen har ikke disse fjærene, men dem har fjærer til S4 til en billig penge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, jeg har en Avant som fjærene er helt gåen på. Så det er derfor jeg lurte på om fjærene, eller eventuelt fjær med støtdemper fra en S4 kan brukes direkte på en typ44 Avant. Det er helt vanlige fjærer og dempere fra før på min typ44. Er det noen flere som har erfaring med dette? Ønsker ikke å kjøpe nye fjærer hos Møller, da det koster skjorta. Meconomen har ikke disse fjærene, men dem har fjærer til S4 til en billig penge.

Fjørene til en 44 avant quattro 88 mod har delenr 443 616 115 E (står også at de er utgått på ETOS'n min... : klø :

Fjørene til en c4 avant 92 mod AAN motor har delenr

- 4A9 511 115 AE med farge grønn og orange.

-med sportunderstell 4A9 511 115 AK med farge sølv og fiolett

-med nivåreg og klima 4A9 511 115 J med farge gul og sølv

-med nivåreg uten klima 4A9 511 115 H med farge gul og sølv

I følge ETOS'n min ihvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.