Skyter tilbake i innsuget!

Anbefalte innlegg

Trenger litt assistanse her......ved gasspådrag så skyter motoren tilbake i innsuget,og dør ut/vil dø ut,kommer ann på hvor fort jeg slipper gassen tilbake!

Kan dette ha noe med LMM å bensintilførsel å gjøre,eller noe med timingen på tennigen?Det kan virke som registret står en halv tann feil,men er ikke helt med på hvordan det skal gå ann!Så om det er noen som har noen gode teorier så kom med dem!

Får en grov fiselyd kan man si:Phehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som feil timing på regreimen for meg i allefall.

 

Kan også være at tenningen er helt way off:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har vært borti at hallgiveren har kortslutning til pluss?Hallgiveren er den lille digsebomsen som står foran på toppen,på AEB'n.Kontakten til denne følger sammen med kontaktene til dysene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært borti samme på en passat med 1.8 20v å på den var det lmm defekt på. bare et lite forslag

da stikket til lmm ble dratt av gikk den normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det prøves idag:) takk for hjelpen så langt........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som feil timing på regreimen for meg i allefall.

 

 

x2

 

Hadde samme problemet tidligere.. Sjekket timingen på regreima og det viste seg at den var way off!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en 4 sylindret motor det er snakk om her er det helt normalt at tenningsmerkene ikke stemmer helt 100%. Merket på kammen står som regel ei halv tann feil.

 

Spør meg ikke hvorfor....he he....det bare er sånn på noen..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det som ble nevnt sist her har jeg svaret på,måtte ty til mekanisk hjelp for å få svar på det.Men strammeren på reg.reimen strammer inn denne halve tannen med en gang maskineriet snurrer igang......!Det var i allefall det jeg fikk til svar,var flere Audi mekanikere som sa det samme!

 

Men siden reg.reimen står rett nå,da kan jo ikke timingen stå feil,eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier meg enig mht. strammehjul/merker.

 

På jobben for to timer siden hadde jeg inne en A6 med APU motor ( 1.8 T ). Den gikk dårlig eller ikke på tomgang, tok ikke gass, "sperret" på en måte og bar seg veldig.

 

Tok av stikket på LMM og motor oppførte seg tilnærmet normalt. Har ikke fått skiftet LMM enda, men regner med at det er den som er defekt. Ligner dette på problemet ditt?

 

qoute: Men siden reg.reimen står rett nå,da kan jo ikke timingen stå feil,eller?

 

Antakelig ikke, så sant ikke kilen på reimhjulet på kammen har knekt. I så tilfelle er nok noen ventiler bøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligner veldig på problemet mitt,faktisk!Skal som sagt teste dette ut litt senere idag!For nå er alt annet sånn drivverksmessig i orden,fått montert drivakslingene foran,luftet clutch'n,slettet alle feilkoder,i det hele tatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du riktig map til dyser og turbo a? Kan sikkert bli noe feil hvist noe av dette er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har just.bar bensintrykksreg. og ekstern wastegate så kan juster mye selv:P men programvaren er prog rett!var i kontakt med TS idag å det skulle ikke være noe problem der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.