#1 Skrevet Mars 27, 2008 Har en 92 s4 2.2 AAN, som er litt lei om dagen.. Går egentlig fint, helt til det blir under 0 grader. Så lenge det er pluss-grader går den fint, og lader 1,4-1,5.. Da ligger vanntemp på ca 100 grader. Men hvis det er minus-grader, så ligger den bare på 90 i vanntemp, og da kutter den når jeg kommer til 1,3 i ladetrykk Hvis den står ett par minutter på tomgang, så går den opp til ca 100 grader, og da går den fint.. Noen som har vært borti lignende? Har byttet termostat og en føler som visstnok gir signaler til hjernen.. Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2008 Snodig problem.. Kan være coilene/pluggene/coilstammene, men da ville det vel ikke vært forskjell fra kaldt til varmt vel Man får mer luftfylling på samme trykk når luften er kald (mot varm innluft) men trodde Ecu og LMM justerte inn sånt, så du ikke går i nødmodus.. Når den kutter, hvordan oppfører den seg, kan du slippe gassen og så dra på igjen? Dør den? eller går den i nødmodus? Beste starttips er å sjekke bilen med vagcom, finner den noe kan det ofte være at du er ett stykke på vei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2008 Syntes at 100 grader på vannet var meget høyt. min ligger konstant på 90 uansett kjøring... ville absolutt tatt en titt på hele kjølekjeden hvis den opererer på 100 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2008 Snodig problem.. Kan være coilene/pluggene/coilstammene, men da ville det vel ikke vært forskjell fra kaldt til varmt vel Man får mer luftfylling på samme trykk når luften er kald (mot varm innluft) men trodde Ecu og LMM justerte inn sånt, så du ikke går i nødmodus.. Når den kutter, hvordan oppfører den seg, kan du slippe gassen og så dra på igjen? Dør den? eller går den i nødmodus? Beste starttips er å sjekke bilen med vagcom, finner den noe kan det ofte være at du er ett stykke på vei.. Har byttet hele coilrekken + lmm.. når den kutter, så dør den helt! Helt bråt bare kutter den ut. Akk som hvis du slår av tenningen akk i det motoren lader f.eks 1.5. Blir ikke akk noen behagelig tur, og det høres ikke pent ut heller. Når dette har skjedd så går den ordentlig på jevnt lavt turtall/turbotrykk, men så fort trykket øker litt kutter den igjen.. Da må jeg skru tenningen av og på, så er den god som gull Men den går altså helt strøkent bare jeg kommer opp i ca. 100 grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2008 Er bilen chippet? sjekket for lekasjer? min fikk en slags kenguru-gange når ladetrykket nådde maks pga en lekkasje på slangen som går under bilen og inn i ic'n. Bilen gikk da nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2008 Syntes at 100 grader på vannet var meget høyt. min ligger konstant på 90 uansett kjøring... ville absolutt tatt en titt på hele kjølekjeden hvis den opererer på 100 grader. Har sett på, og snakket med flere s4/s6 eiere, og noen ligger konstant på 90, mens andre på underkant av 100. Men på min står altså nåla helt rett opp, og jeg vil tro det er rundt 100 grader? Ikke vært borti noen andre som går såå høyt Den har vært sånn hele tiden, og forrige eier sier den alltid har kuttet før også, men da kuttet den ikke før den kom UNDER 90 grader.. Og han har hatt bilen i 6 år.. Kan ikke skjønne hvorfor den blir så varm, siden termostat er ny, og følere skiftet.. Ingen andre ting som regulerer temp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 27, 2008 Hva er tempen hvis du måler den i klimadisplayet ditt? se her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 27, 2008 Har forresten sjekket vagcom, uten hell Men det kan vel ikke ha noe med at temp måleren på motoroljen ikke fungerer? For den ledningen kilte seg nemlig fast bak ett remhjul etter regrem-skifte, og har røket Skal fikse dette, men har ikke hatt mulighet enda, for jeg må av med fronten for å få det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2008 Hva er tempen hvis du måler den i klimadisplayet ditt? se her Går det ann altså? hehe enkel forklaring? Så linken din nå Takk Ut å prøve nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2008 riktig link Se den her istedet... kode nr 51 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 27, 2008 Er bilen chippet? sjekket for lekasjer? min fikk en slags kenguru-gange når ladetrykket nådde maks pga en lekkasje på slangen som går under bilen og inn i ic'n. Bilen gikk da nødmodus. Sitter MTM 303 (289hk) i den.. Prøve å få trykk-testet i helga.. Men skjønner ikke hvorfor den skulle gå fint så lenge den er varm hvis det har med lekkasje å gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 27, 2008 Temp føleren i bakkant på toppen (hvit 2 polet) gir signal til hjernen. Den 2 polede oppe på vannrailen til instrument, og den 4 polede til klima+ noe jeg ikke kommer på. Om jeg husker rett nå da. Correct me if I'm wrong! Men jeg synes dette var en merkelig case du hadde, skal skrike ut om jeg kommer på noe som kan hjelpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2008 Vært ute å prøvekjørt nå.. fortsatt samme greiene.. men skjønner ikke helt den målinga i klimadisplayet.. hele displayet fungerer, og tallene vises hele og normale! men når jeg måler vanntemp viser den tallet 8, eller 9 når vanntemp ligger på 100 grader.. når bilen var kald, begynte den på 4 og økte gradvis frem til 9.. Skulle det f. eks stått 100 (grader)?? Takk for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2008 Vært ute å prøvekjørt nå.. fortsatt samme greiene.. men skjønner ikke helt den målinga i klimadisplayet.. hele displayet fungerer, og tallene vises hele og normale! men når jeg måler vanntemp viser den tallet 8, eller 9 når vanntemp ligger på 100 grader.. når bilen var kald, begynte den på 4 og økte gradvis frem til 9.. Skulle det f. eks stått 100 (grader)?? Takk for all hjelp Det kan da ikke stemme... sikker på at du var inne på kanal 51?? mulig klimadisplayet er feil, men da må den 4 polede giveren være gåen... Giveren på a6'n min trøbbla, men da kom det opp 50 grader som regel, virka som den gikk i "nødmodus" (kliman altså.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 28, 2008 Det kan da ikke stemme... sikker på at du var inne på kanal 51??mulig klimadisplayet er feil, men da må den 4 polede giveren være gåen... Giveren på a6'n min trøbbla, men da kom det opp 50 grader som regel, virka som den gikk i "nødmodus" (kliman altså.) Helt 100 % sikker på at jeg var på 51 Prøve å bytte giveren etterpå.. Har bare en brukt en, fordi jeg har en delemotor, men får bare prøve den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 28, 2008 Hva med de andre kanalene for temp, 55 osv, viser de også temp på samme måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 28, 2008 Hva med de andre kanalene for temp, 55 osv, viser de også temp på samme måte? Skal se mer på dette etterpå.. Er på jobb enda, så må nok vente ett par timer til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 28, 2008 Har byttet hele coilrekken + lmm.. når den kutter, så dør den helt! Helt bråt bare kutter den ut. Akk som hvis du slår av tenningen akk i det motoren lader f.eks 1.5. Blir ikke akk noen behagelig tur, og det høres ikke pent ut heller. Når dette har skjedd så går den ordentlig på jevnt lavt turtall/turbotrykk, men så fort trykket øker litt kutter den igjen.. Da må jeg skru tenningen av og på, så er den god som gull Men den går altså helt strøkent bare jeg kommer opp i ca. 100 grader Har noe liggnesde problem på min Audi A4tdi, er akurat som den mister alt av drivkraft, så slår jeg av og på teningen, å da er alt helt normalt igjen. fatter ikke hva det kan være hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 28, 2008 Har noe liggnesde problem på min Audi A4tdi, er akurat som den mister alt av drivkraft, så slår jeg av og på teningen, å da er alt helt normalt igjen. fatter ikke hva det kan være hehe Hei. Har en kompis som hadde akkurat samme problem på en passat 1.9tdi.. Der var det ett eller annet i wastegaten.. Er ikke det som er galt med min, men kan væra det med din..? Kan høre med han i morra for å få vite akk hva som var problemet.. Hvilken modell er bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...