Anbefalte innlegg

Ja, jeg har søkt! Og ja jeg har leita på Castrol-smørekart, men jeg har tydeligvis for gammel bil. Det begynner på 1986 og oppover.

Lurte på oljetype og mengde på typ85 quattro. Var vel en 2,2 i sine glansdager.

Gjelder girkasse og bakdiffen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GL-4 på girkasse, GL-5 på bakdifferensial. Disse går ikke om hverandre.

Om jeg ikke husker helt feil er det av Castrol TAF-X på girkasse og SAF-XJ på differensialen bak. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GL-4 på girkasse, GL-5 på bakdifferensial. Disse går ikke om hverandre.

Om jeg ikke husker helt feil er det av Castrol TAF-X på girkasse og SAF-XJ på differensialen bak. :)

Takker! :)

Og mengden? 2-3l på kasse og 2l på diff ca eller?

Kjekkest å handle inn nok når man først driver på. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det quattro går det mer enn 3 liter på kassa...nermere fem trur jeg...er bare å fylle til det kommer ut av fyllehølet igjen...er diff og kasse i ett der vett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er snakk om mellom 2 og 3 liter på kasse, om den er så tidlig som fra 85 kan det hende den rommer litt over 3, de flyttet påfyllingshullet litt lavere litt uti produksjonen. 1,5-2 på differensial ja. Husk at kassen har to tappeplugger og en fylleplugg og at påfyllingen tar laaaaang tid siden oljen skal renne inn i alle steder i en ganske lang kasse.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :D

Da skal go`bilen få seg ny og fin Castrol-olje : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.