#1 Skrevet Mars 27, 2008 hei. som sagt forsvinner oljen min. regner med dette er ventiltetnings problem. siden jeg ikke har no oljedam under bilen... lukter ikkeno spes av kjøleveske. og det ryker litt av eksosen.. og lukter krutt og pirater når man har gasset på hardt innimellom da. men er det noen som har no anna forslag. evnt noe tips ang. bytting av tetninger. om det er veldig mye jobb.. vanskelig.. er vel morsomst og finne en s2/rs2 motor vis jeg hadde klart og finne noen tilsalgs men en annen ting. noen som har fått til slik diagnose test uten vag-com?? http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html ikke har jeg motor lampe. og ikke skjønner jeg åssen jeg skal koble den led lampa da. og når jeg skal "fremkalle" blinkinga men og kortslutte med en sikring på bensinreleen. stopper jo bilen... huff. siste ting.. den kan gå litt ujevnt på tunggang og når jeg kommer inn til lyskryss for eks. og trykker inn cluchen fra litt turtall. detter den ned til 4-500 omdreininger innimellom. så kommer den seg. hva kan det være. tenkte på lmm. men for og finne ut det. kan jeg nappe ut kabelen til den? og så? se den er likedan. ell skal den oppføre seg noe anderledes?? all hjelp takkes og bukkes for.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2008 Kan svare på det om ventiltetningene: Du kan skifte ventiltetningene mens toppen står på bilen. Du sparer tid i forhold til å demontere hele toppen, men hvis bilen har gått et stykke er jo spørsmålet om man ikke heller bør at av toppen og gjøre noe mer arbeid som feks skifte ventilstyringer og frese setene. Skal man skifte uten å ta av toppen gjøres det i korte trekk slik: - av med toppdeksel - av med registerdeksel og skru av fremre kamhjul så kammene blir fri fra registerem. Bruk strips for å feste rem til tannhjul så disse ikke forsøyver seg (du skal selvfølgelig sjekke tannstilling nøye ved montering men lettere når det treffer med en gang) - av med kammene. - ut med tennpluggene - bruk en overgang som gir trykkluft fra kompressor i garasjen og ned i sylindre. Sørg for at denne sylinder er på ND, ellers glir motor presset rundt av trykket. - trykkluften vil sørge for at ventilene står i ro. - kjøp spesiell fjærklemme som du kan presse ned fjørene med slik at du får av ventilfjærer og kommer til ventilhettene. - så monteres ting igjen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2008 oki. takker. se litt etter no 2.2 en stund ell så er det bare og bite i tenna og begynne da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2008 ingen som hadde no tips på åssen sjekke om det er lmm da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2008 ingen som hadde no tips på åssen sjekke om det er lmm da? det kan jo vær lmm da:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2008 jupp. men tenkte på måter for og sjekke om det er den som har gått. lest litt på at det er bare og ta ut kontakta til den. men hva skjer da? skal den bli helt ustabil og slik da ell? og vis det ikke skjer en verdens ting. er den liksom ødelagt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2008 jupp. men tenkte på måter for og sjekke om det er den som har gått. lest litt på at det er bare og ta ut kontakta til den. men hva skjer da? skal den bli helt ustabil og slik da ell? og vis det ikke skjer en verdens ting. er den liksom ødelagt da? Når jeg kobler ut lmm så går bilen min like fint på tomgang som før. det jeg merker på at lmm ikke er tilkoblet er at jeg ikke får mer en 3500omdr/min når jeg ruser motorern. Den stagnerer liksom. noen mener at bilen dauer ut på tomgang om lmm`en blir dratt ut. Motoren skal ivertfall reagere når du drar av kontakten. Det kan også vær tomgangsregulatorern som er vanskelig. Plugger/ledninger etc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2008 Hvis den lukter og ryker når du gasser på så er det ikke sikkert at det er tetningene som er gåene. Hvordan er det hvis du ruller ned en bakke uten gass og så gir på i bunnen? Hvis du da får blårøyk så er det sansynligvis tetningene. Få en til å kjøre bak deg og se så blir det lettere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2008 takker. prøve det idag:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...