Anbefalte innlegg

Jeg skal shine opp forsterkerene til A3`n og tenker da; glassblåse, spesiell klarlakk for bar aluminium, vanlig klarlakk med blå flake, så flere strøk med kun klarlakk for å dekke flaken.

 

Noen som har lakkert med flake her på liknende måte? Tanken min er at forsterkerene hovedsakelig skal være alu/sølv, med glinsende blå innimellom. Snakket med en lakkerer som mente at flake skulle være dekkende, så man ikke ser det under(nesten ihvertfall). Og mente at jeg da burde legge blå base først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får mange typer flake.. men selve flaket er ikke dekkende.. dvs, du ser ikke igjenom flaket, men om du ikke tar mye så vil dette ligge som nettop små flak bortover.. kan velge mellom flak på under 1mm til di på 5-6mm og kanskje større.. men flake må man bruke en spesiel sprøyte. vet ikke hvilken effekt du vil ha.. men House of Kolor har no støv man kan legge i.. dem har i allefal: Gull, Sølv, Magenta og Metalic blå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaken har jeg allerede handlet inn fra Effektlakk.no 0,1mm.

Med så små korn kan jeg vel bruke vanlig sprøyte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan du, men du må vaske sprøyta MANGE etter du har sprøyta flake, så du ikke får flake i neste sprøytejobb...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.