Feil på min 2004 Audi A6 1,9TDi

Anbefalte innlegg

Det har dukket opp en del små, dog irriterende feil på bilen min.

-Xenonlysene lyser for lavt(5-7 meter foran bilen kanskje), venter på coilovers, er det like greit å vente til dette er montert før jeg prøver å justere? Har xenon på nærlys, og xenon+vanlig på fjernlys(hva heter det?): klø :

-I tillegg er det en feil til med xenonlysene, det er ikke alltid venstre lykt justerer seg, og da lyser den enda kortere(må da starte bilen på nytt til det ordner seg): bråk :

-Airbaglampen begynte plutselig å lyse etter samboeren hadde vært ute å kjørt. Hørte det kunne være en kabel eller noe som kan ha løsnet f.eks. på sideairbagene i setet...? Tenkte med engang på setet pga. at jeg har fullelektriske stoler som samboeren da har drevet å justert i hytt og gevær(men det skal vel tåle det?)!: rolleyes Hørte også at det var mulig å koble av batteriet og la det være av en stund, så kunne det hende at airbaglampen sluktes...?:confused:

-Lampen for blinklys til venstre i dashbordet har sluttet å virke, blinklysene virker utvendig.: bh :

Blinklysene til høyre virker fint både utvendig og i dashbordet.

-Innvendig lys virker ikke når førerdøren åpnes, men virker når andre dører åpnes.: eek :

Er takknemlig for svar...: rock :

Er det kanskje noen som skal på Åpen Dag ved ES Tuning i Trondheim på fredag som kan være interessert i å hjelpe meg med disse frustrerende "problemene"?

Kanskje noen som har VAG-COM, om det kan løse noen av disse feilene?:tilber:

Har vurdert å kjøpe meg en slik selv hos Autoteknikk på Tiller(VAG-COM 704.1).

Er det bra greier?

Mvh.

John I. Myklebust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Lampen for blinklys til venstre i dashbordet har sluttet å virke, blinklysene virker utvendig.

Egen pære som kan skiftes på baksiden av instr.

-Innvendig lys virker ikke når førerdøren åpnes, men virker når andre dører åpnes.

Sansynligvis en defekt med microbryteren i låsen på førerdøra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar...

Har hatt ut instrumentet, dårlig med egne pærer der. Er led alt sammen, og det skal vel ikke være mulig at det går i stykker? Skal det skiftes må det loddes og greier iallefall...

Så sensoren til innvendig lys sitter i dørlåsen?

Har ikke hatt tid til å se på noen av problemene, bortsett fra blinklyset siden det har vært slik en måneds tid. Men som sagt var det ledpærer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...tok feil der da kanskje....:o

Ifm. xenon. For å justere lampene korrekt må man sette lampene i grunninnstilling med diagnoseapparat FØR og under justering. Etter justering adapteres/læres innstilt høyde av styreenhet for xenon.

Skal du senke bilen hadde jeg nok som du nevner ventet med å få feil og justering sjekket/utført. Skal senkesettet godkjennes hos biltilsynet må du uansett ha kvittering/bevis på lysjustering fra verksted å vise frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-I tillegg er det en feil til med xenonlysene, det er ikke alltid venstre lykt justerer seg, og da lyser den enda kortere(må da starte bilen på nytt til det ordner seg): bråk :

Mvh.

John I. Myklebust

Det er "ofte" problemer med kontakt på kretskortet i lysjusteringsmotorene fra hella, så enklest er vel å bytte justeringsmotor (vet det har blitt byttet på garanti), eller å svinge loddebolten. Selv har vi fått 2 nye hovedlykter på garanti på ene bilen vår, men til tross for ny lykteenhet med ny motor så var det svake loddepunkter og en lykt som ofte falt ut av justering. Ingen feil rapportert av selvdiagnostikken, men fryktelig irriterende. Nå etter å ha gått over seks vesentlige punkter på kortet har det ikke vært noe problem i ettertid.

Håper du får orden på kjerra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har dukket opp en del små, dog irriterende feil på bilen min.

-Xenonlysene lyser for lavt(5-7 meter foran bilen kanskje), venter på coilovers, er det like greit å vente til dette er montert før jeg prøver å justere? Har xenon på nærlys, og xenon+vanlig på fjernlys(hva heter det?): klø :

-Airbaglampen begynte plutselig å lyse etter samboeren hadde vært ute å kjørt. Hørte det kunne være en kabel eller noe som kan ha løsnet f.eks. på sideairbagene i setet...? Tenkte med engang på setet pga. at jeg har fullelektriske stoler som samboeren da har drevet å justert i hytt og gevær(men det skal vel tåle det?)!: rolleyes Hørte også at det var mulig å koble av batteriet og la det være av en stund, så kunne det hende at airbaglampen sluktes...?:confused:

-Lampen for blinklys til venstre i dashbordet har sluttet å virke, blinklysene virker utvendig.: bh :

-Innvendig lys virker ikke når førerdøren åpnes, men virker når andre dører åpnes.: eek :

Er takknemlig for svar...: rock :

Er det kanskje noen som skal på Åpen Dag ved ES Tuning i Trondheim på fredag som kan være interessert i å hjelpe meg med disse frustrerende "problemene"?

Kanskje noen som har VAG-COM, om det kan løse noen av disse feilene?:tilber:

Har vurdert å kjøpe meg en slik selv hos Autoteknikk på Tiller(VAG-COM 704.1).

Er det bra greier?

Mvh.

John I. Myklebust

Har iallefall blitt kvitt airbaglampen, stor takk til Per Espen som stilte VAG-COM til disposisjon!

Her en dag begynte plutselig blinklyset til venstre i dashbordet å virke litt, så ble det korte raske blink, og nå fungerer det ikke lenger...: klø :

Kan det være blinklyshendelen som er gåen, eller bare dårlig kontakt??

Dette er det viktigeste å få i orden nå når airbag-lampen er fjernet, for det er ganske så irriterende...

Setter pris på tips/hjelp....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.