Demontere fremre støtfanger 1999mod a6 2,5 tdi

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor skruer og fester er plassert til fremre støtfanger 99 A6 ?

Terje Eithun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 umbrako som du kommer til via de små gittrene foran på fangeren, 3 10mm muttere som holder fangeren mot skjermen på hver side, best å gå inn mot disse via innerskjermene i hjulbuene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huske å løsne de som holder fanger og bunnplata sammen også, på undersiden forran.

Og så er det bare rykk og napp : smil :

På hver side sitter den festa med noen mottakere som må røskes ut, framme sitter den bare på to dempere. Tar du først av begge sidene, så er det bare å dra fangeren mot deg, så er den av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 10mm muttere som holder fangeren mot skjermen på hver side, best å gå inn mot disse via innerskjermene i hjulbuene..

Det er mye lettere å komme til disse enten ved å ta ut lyktene først, evt. å ta av platen under motoren, og strekke armen opp, enn å kuke inn bak innerskjermen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enhver sin smak, etter å ha demontert de fangerene X antall ganger var det desidert raskeste å gå via innerskjermen.. Men så liker ikke jeg å ligge under bilen heller og hadde ikke noe løftemulighet, kanskje derfor det ble sånn.. Har også gått via lykter etc og kutta meg utallige ganger på armer og fingre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av motortype er intercooler og div. tings plassering slik at man ikke kommer til via lyktehull eller nedenfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng! Slikt er ikke noe problem på min med sugesekser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, på min 1.8t gikk det å komme til under lykter etc foran radiatoren (dårlig forklart), men da måtte man fjerne 2 beskyttelses greier, og det var trangt som F, og jeg er ikke direkte heavy bygd.. Så rent tidsmessig var det absolutt beste å jekke opp bilen foran så jeg fikk av begge dekkene samtidig og løsna innerskjermene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.