#1 Skrevet Mars 28, 2008 Hei. vet noen forskjellen på AKM girkassa iforhold til CCE? Jeg har CCE kasse på bilen min nå, men har mista 3 giret å treng ny girkasse. så har jeg fått tak i en AKM kasse. Kunne ha tenkt meg ei girkasse som gir bedre bunndrag og mindre topp fart. Noen som vet hvilken girkasse som kan gi meg det. takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2008 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2008 Har i det siste regnet ut utveksling i 5. gir på litt forskjellige kasser, og lært regnestykket av Roger her på forumet. Så da kan du jo regne ut selv. Eksempel: Utregning ved hjelp av rulleomkretsen på dekket. Dekkdimensjon 225/45x17 har ca 2m i rulleomkrets. Regnestykket er slik: Hastighet(km/t) = Rulleomkrets x turtall / utveksling i diferensial / girutveksling * 60 / 1000 Eks: 2m * 2500rpm /4.11 /0.71 *60 /1000 = 102 km/t For å regne ut rulleomkretsen på din, kan du jo bruke kalkisen til http://www.orpetveit.net/dekk AKM: utveksling i diff= 4.11 - girutveksling= 0.68 CCE: utveksling i diff= 4.11 - girutveksling= 0.72 Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2008 takker:D men vet noen nå om kassa passer på audien min? Det er en B3 type den sitt på, å min er B4. hva er forskjellen på disse egentlig? utenom panseret som jeg ser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2008 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...