Anbefalte innlegg

Hei. vet noen forskjellen på AKM girkassa iforhold til CCE?

Jeg har CCE kasse på bilen min nå, men har mista 3 giret å treng ny girkasse. så har jeg fått tak i en AKM kasse.

Kunne ha tenkt meg ei girkasse som gir bedre bunndrag og mindre topp fart. Noen som vet hvilken girkasse som kan gi meg det. takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i det siste regnet ut utveksling i 5. gir på litt forskjellige kasser, og lært regnestykket av Roger her på forumet.

Så da kan du jo regne ut selv.

Eksempel:

Utregning ved hjelp av rulleomkretsen på dekket. Dekkdimensjon 225/45x17 har ca 2m i rulleomkrets. Regnestykket er slik:

Hastighet(km/t) = Rulleomkrets x turtall / utveksling i diferensial / girutveksling * 60 / 1000

Eks: 2m * 2500rpm /4.11 /0.71 *60 /1000 = 102 km/t

For å regne ut rulleomkretsen på din, kan du jo bruke kalkisen til http://www.orpetveit.net/dekk

AKM: utveksling i diff= 4.11 - girutveksling= 0.68

CCE: utveksling i diff= 4.11 - girutveksling= 0.72

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker:D men vet noen nå om kassa passer på audien min? Det er en B3 type den sitt på, å min er B4. hva er forskjellen på disse egentlig? utenom panseret som jeg ser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.