Audi 100: Forskjeller på ABS vs. ikke ABS

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

På min Audi 100 C4 (91') har jeg ikke ABS. Noen som har greie på hvor store forskjeller det er på disse to systemene, og om det er overkommelig å flytte over et ABS-system. Hvor mye må byttes liksom?

 

Såvidt jeg vet består det av en ECU, ei pumpe og en enhet med returventiler for bremsevekse, samt 4 hjul-sensorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Heisann!

 

På min Audi 100 C4 (91') har jeg ikke ABS. Noen som har greie på hvor store forskjeller det er på disse to systemene, og om det er overkommelig å flytte over et ABS-system. Hvor mye må byttes liksom?

 

Såvidt jeg vet består det av en ECU, ei pumpe og en enhet med returventiler for bremsevekse, samt 4 hjul-sensorer.

Du må vel bytte fjærbeinet, til fjærbein med plass for sensor da? Hvis fjærbeinet ikke er delt da, det veit ikke noe om.

 

Veit ikke om 'ikke abs'-bilene har sånn abs-krans heller? Eller hva det heter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivaksler, fjærbein foran, hjulnav bak, ledningsnett, bremserør, noen ventiler i bremsesystemet, ABS-motor, styreenhet, bryter, lampe i instrumentpanel..

 

Det var vel mesteparten, men er sikkert noe mer også.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Heisann!

 

På min Audi 100 C4 (91') har jeg ikke ABS. Noen som har greie på hvor store forskjeller det er på disse to systemene, og om det er overkommelig å flytte over et ABS-system. Hvor mye må byttes liksom?

 

Såvidt jeg vet består det av en ECU, ei pumpe og en enhet med returventiler for bremsevekse, samt 4 hjul-sensorer.

Du vil vel ikke frivillig ha ABS-bremser?? : klø :: rolleyes hjelpe meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.