#1 Skrevet Mars 29, 2008 Kom på at bilen vel har airbag i a-stolpen..? En måler i kjeften er kanskje ikke det jeg trenger ved kollisjon.? Tenkte å kjøpe en Auto Gauge fra bilxtra, billig og passer bra i belysningen.. Men noen som har tips til hvor jeg skal ta inn vakumslange og kabel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2008 ok, kjøpte måleren... Noen som har tips til hvor man skal hente strøm/koble opplegget... praktiske tips til montering? ..Er vel mange her som har denne måleren? Ellers, hvor mye vakumslange trengs for å nå frem til forsiden av innsuget? Fulgte jo med en liten snutt bare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2008 BUMP!!. noen som har noen tips? Kan jeg koble på strømmen i sikringsboksen en plass? Leste en diy-oppskrift på dette, men da var det ved tilkoblingtil spjeldet på luftdysa sjåførsiden, for å få med dimming. Det syntes jeg vel er litt vel heavy. Er helt nOOb på elektronikk, skulle gjerne hatt noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2008 Bare å koble den opp til en pluss pol en plass i bilen, anbefaler tilkoblingen som radio/cd bruker Da slår måleren seg av når tenningen slåes av :-) Trykk henter du bare ved å sette på et t-stykke på innsuge ved besintrykksregulator uttaket Om det gav noe mening Legg så slangen opp til boksen til hjernen og gjennom nippelen på denne og inn i kabinen.. :-) Derfra vil den komme ned ved rattstammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2008 Takk Morten. Pluss en plass...? Hehe..! Det er tre ledninger på denne måleren. Regner med en er jord, hva er nr tre?.. Tror jeg må ha en kompis til å bistå her ellers snakker vi bilbrann... Høres jo greit ut at den slår seg av når man slår av spilleren, men er dette en ok løsning, da går det jo på lysdimmeren..? http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=19295 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2008 Tenker det er : 1. Pluss 2. Minus 3. Lysdimmer (+) Fulgte ikke med noe koblingskjema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2008 Han sier forresten i tekste at han hadde tenkt til å koble det til lysdimmeren, men koblet det heller direkte til en fast pluss siden man kanskje vil ha lys i dash (osv..) dimmet, men lys i måler på fullt.. Ville anbefalt fast pluss for enkelthetens skyld.. Men om du har en med litt peil på elektroner så burde du vel få til å koble den mot dimmeren også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2008 Men om du har en med litt peil på elektroner så burde du vel få til å koble den mot dimmeren også haha!. Han skriver at han liker å dimme lysene i dashen, det gjør ikke jeg.... etter bildene jeg har sett av denne måleren er lyset sterkt nok og vel så det..! Men, tipper vi går for pluss og minus... fulgte med koblingskjema ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2008 Hvor endte du opp med å montere denne måleren din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 2, 2009 bringer opp denne tråden igjen..... har problemer med å få lyset til å virke....når jeg kobler det på lysbryteren så blinker bare lyset av og på hele tiden (når bryteren er slått på seff), vist jeg tar den på de to som virker på parklys/nærlys (ikke samtidig) så virker det...men ikke den til instrumentbelysningen, noen som har vært borti det samme?? testet også med ett standard relè bare for å sjekke, det begynte bare å dure konstant (merket dog at det var ca. 1v mindre på denne ledningen enn på batteriet, er det normalt?) og en siste ting.....hvor mange bar ca. har en chippa 1.9tdi (130hk'n), måleren bunna ut på 2bar og spratt ned igjen med en gang etterpå når jeg dro ut 1.gir (ikke fått testet no mer enn 1gir enda), er det normalt med så høyt trykk eller kan jeg ha koblet vakumen feil?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...