Anbefalte innlegg

Monterte oljetrykks måler, og om den er heilt rett er jo så som så,

men på desse turtalla fikk eg desse talla:

 

1000rpm(tomgang) -0bar med olje varm

2000rpm -0,8-0,9bar

full gass(4000 og over) -3,8-3,9 bar

 

synst dette var litt lite, ved pådrag med last eller i motbakke kakkler ventil løfterene litt, og oljelampa griner,

kjører på ny castrol 05-30 olje med nytt oljefilter.

 

Er der noken "normale" problem med g60 motorer som kan hindre oljetrykket?

Er det kanskje på tide med ny oljepumpe,eller er der sil som kan tette seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd en annen måler ? Om du har 0bar på tomgang så går nok motoren din snart, så har vanskelig for å tro at du har det om du bruker bilen ofte..... jeg har 1.2bar på tomgang på min a4 1.8t. Synker den noe under 1 bar på tomgang kakkler ventilene etter litt. Jeg kjører 10w60 olje, så noe tykkere enn din. Ville iaffal ikke kjørt bilen mye før du har funnet ut av problemet.

Sila kan begynne å bli tett, men som sagt om du har 0bar på tomgang så er det noe riv ruskene galt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva olje trykks måler bruker du? Eg kjøpe sånn billig sak på biltema. Den var heilt ubrukelig. Eg og papps`n kalibrerte den da eg mistenkte at det var feil på måleren og det viste seg at den viste opp til 2 bar feil på tykket. Men eg vil tru det er olje pumpa di som er dårlig.

 

Har siden nyttår bytta 2 stk olje pumper på bilane mine pga. av dårlig olje trykk. Golf Rallye g60 og Corrado G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måleren koster 600,- bilekstra måler, vill tru det er ok kvalitet, den fungerer meget bra på ladetrykket vertfall,

kjører bilen ofte faktisk, det er det som er så merkeli,

får vell bare bestille meg ny oljepumpe, har hørt det er ett vanlig problem på g60.

 

Kan ver olje giveren ikkje liker den tynne olja, men skal vell vere litt mer trykk en det eg får.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med det samme på g60T min.. oljelampa hyler og blinker innimellom.. men det gir seg fort. jeg antar at pumpa er slitt og bør byttes. skal også koble opp en trykkmåler for å sjekke om jeg mister all trykk eller om det kan være seg en trykksensor.. heldigvis er ikke min idaglig drift..

 

kjedelig å ødelegge motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville parkert bilen til du fikk byttet pumpe.

 

synst dette var litt lite, ved pådrag med last eller i motbakke kakkler ventil løfterene litt, og oljelampa griner,

 

Siden den originale oljelampen syter og klager så vil jeg tro det er noe alvorlig gale... om du kjører på 5-30 eller 5-50 olje skal ikke ha noe å si mtp oljelampen

 

Men selv ville jeg valgt 5-50 olje siden en g60 blir kjørt litt hardt i blant:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville parkert bilen til du fikk byttet pumpe.

 

 

 

Siden den originale oljelampen syter og klager så vil jeg tro det er noe alvorlig gale... om du kjører på 5-30 eller 5-50 olje skal ikke ha noe å si mtp oljelampen

 

Men selv ville jeg valgt 5-50 olje siden en g60 blir kjørt litt hardt i blant:)

 

 

Har helt perfekt trykk når bilen er kald, har 3bars trykk ved litt over 1000rpm, men med en gang oljen blir varm forsvinner trykket fra måleren, så trur det er bare måleren som ikkje takler tynn olje, men det er litt merkelig: klø :

 

For som du sier, g60 blir kjørt hardt iblandt:p å rart att min ikkje har tatt kveld enda, så der er oljetrykk, men kanskje 1bar for lite på fullt pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 bar ved kald motor er da absolutt i minste laget.?

 

Mener å huske at min lå 5-6 bar ved kald motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje det er på tide med ny oljepumpe da ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.