#1 Skrevet Mars 29, 2008 Hei! Trodde audien var friskmeldt etter skifting av coil, fordeler(hele), plugger, pluggledninger og motortempføler(multitempføleren, den som gir temperaturen til måleren inne i bilen.) Tenningen ble justert i tillegg. Men den går helt normalt når det er tørt og fint, går akkurat som den skal da. Men så fort det blir væromslag/rått i været så begynner den å fjuske. Går da og nykker på høygir, men går bedre om den får turtall. Har spurt om dette før også, men begynner å mistenke luftmengdemåleren for å trøble til når det blir rått, akkurat som det blir feil mengde blanding. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2008 Ingen med den fjerneste anelse? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2008 Hei Har en Audi 200 20v med litt av samme problem men dette er noe som har startet etter en motor vask for en sund siden . Har sjekket det mest sansynlige men finner ikke feilen . Driver og feilsøker så finner jeg feilen skal jeg maile deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2008 Okay, blir jo en helt annen motor, men kan kanskje være greit å få sjekket det likevel. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2008 Heisann...hadde en 90Q m/2,3Ng 10v for en tid tilbake, hadde de samme symptomene som du har, leta lenge før jeg fant feilen. I den kontakten på siden av bensinmengdefordeleren, med 3 pinner inni, var den pinnen i midten dær, ute av stilling, altså litt ute av kontakten, samtidig som det var en del irr (korrosjon) inni den kontakten til tomgangsregulatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2008 takk for tips! Sjekket ut den ja, sprayet alle kontaktene som er tilgjengelige, ble litt forbedring, men spørs om det ikke blir like ille igjen på litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2008 Nei, man kan jo undre seg på hva som egentlig skjer nedi et motorrom akkurat når det blir litt mildere temperaturer (rått)? Er det bare på vinteren når det er rått i været? Skjer det samme på sommeren når du vasker motoren feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2008 Ja, blir ikke god da heller. Forsvinner når det tørker opp igjen, men dør jo nesten helt ut når det er rått på lavt turtall må faktisk slurer for å få den oppå turtall om jeg står i ro. Ille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 3, 2008 Trenger hjelp fort, er absolutt ikke bra for bilen det der. Stopper jo nesten når man kommer inn i krysset og man må vente. =p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 4, 2008 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...