Xenon i Polo med vanlige reflektorer, hvordan bir det?

Anbefalte innlegg

Har plan om å bygge om til xenon lys på min Polo. Men er skeptisk med tanke på hvordan resultatet blir i og med at jeg har helt vanlige reflektorer.

Har sett dette blitt gjort på eksempelvis en BMW E36, der det har blitt tilnærmet som originalt. Men til sammenligning en Mercedes w124, dette med heller dårlig resultat og mye spredning.

Noen som har gjort dette på en Polo, eller andre biler med reflektor? Legg gjerne ut bilder på denne tråden.

 

Det andre alternativet, som er et hakk videre (og dyrere), er å kjøpe nye lykter. Det vil si fra GTI, og disse har linser. Da blir resultatet uansett perfekt, men som sagt mange ganger dyrere.

Hvor kan jeg eventuelt få slike lykter til en god pris? Har lett litt på Ebay, men uten resultat. Finner kun med angel-eyes, og dette er uaktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har plan om å bygge om til xenon lys på min Polo. Men er skeptisk med tanke på hvordan resultatet blir i og med at jeg har helt vanlige reflektorer.

Har sett dette blitt gjort på eksempelvis en BMW E36, der det har blitt tilnærmet som originalt. Men til sammenligning en Mercedes w124, dette med heller dårlig resultat og mye spredning.

Noen som har gjort dette på en Polo, eller andre biler med reflektor? Legg gjerne ut bilder på denne tråden.

 

Det andre alternativet, som er et hakk videre (og dyrere), er å kjøpe nye lykter. Det vil si fra GTI, og disse har linser. Da blir resultatet uansett perfekt, men som sagt mange ganger dyrere.

Hvor kan jeg eventuelt få slike lykter til en god pris? Har lett litt på Ebay, men uten resultat. Finner kun med angel-eyes, og dette er uaktuelt.

 

Hei!

 

Har sett en del biler med HID kit i reflektor og gjenngangeren er vell en god del lysspredning ja. Disse lyktene er laget for spredningen som en halogenpære genererer og ikke den som en Xenon pære genererer.

Linselykter gir en renerer "cutoff" enn reflektor hus og er derfor å anbefal, men samtidig er det egne linselykter som er designet for xenon også.

Er mange feller man kan gå i med en slik ettermontering, men det safeste er nok å gå for linselykter.

Du må uansett demontere kittet når du skal inn på eu kontroll.

 

Fortsett å let på ebay er nok det beste tipset. Gjerne ebay.de når det kommer til VAG :)

 

Lykke til.

 

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt redd for dette ja. Men trøster meg med at jeg har glass uten riller og at jeg skal polere den opp igjen for å få de helt blanke. Håper dette skal hjelpe til med å få samlet lyset mest mulig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda hjelper litt, men ikke så mye. Er bare det at reflektorhusene ikke klarer å kutte av lysstrålen fra xenon pærene som har en annen lysbue en halogen.

Men har selv kjørt med HID kit i min A4 med reflektorhus uten å blitt blinket med lysene til. :)

Peis på!

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler uansett kittet til mtec hvis du skal ha HID. På disse er pærefestene laget av metal i stede for plastik som de fleste andre merkene slik at de går rett i festene dine uten noe hassel. :)

Selges på ebay.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda hjelper litt, men ikke så mye. Er bare det at reflektorhusene ikke klarer å kutte av lysstrålen fra xenon pærene som har en annen lysbue en halogen.

Men har selv kjørt med HID kit i min A4 med reflektorhus uten å blitt blinket med lysene til. :)

Peis på!

E

 

Høres godt ut! Når ingen blinker blir vel heller ingen sjenert.

Om du har et bilde av lysa dine, hadde det vært knall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.