Xenon lys spm angående spenning?

Anbefalte innlegg

PÅ min bil A4 B5 96 mod er det en ørliten forskjell på lys styrken når jeg skrur av å på dashbord lysa?

det blir litt sterkere når jeg skrur på lysa i bilen når det er mørkt.

Det vil vel si at det er en liten spennings forkjell sant?

Hva vil det ha å si visst jeg setter på xenonkit?

Vil det bli noe tull da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke A4, men det er vel nokså standard på VAG med originale automatiske kjørelys at disse har redusert spenning i "kjørelysposisjon" og først får full spenning med bryteren i posisjon "fullt lys".

Dette vil kunne føre til problemer med ettermontert xenonkit.

Det finnes flere løsninger på dette.

1. Det enkleste vil være å kolpe seg forbi den motstandsledningen som dropper spenningen til "kjørelysene".

På A4 er jeg usikker på hvor denne sitter. På min -03 Passat 3BG sitter den bak sparkepanelet ved høyre A-stolpe.

2. Man kan hente ut spenning/styring til ettermontert xenon direkte bak på lysbryteren og dermed unngå det nevnte spenningsfallet.

3. Jeg har ikke ettermontert xenon på min bil (ikke enda....).

I forbindelse med ettermontering av kurve-/tåkelys valgte jeg å kople disse som automatiske kjørelys i stedet for bilens hovelykter.

Dette betyr at på min bil tenner ikke hovedlyktene før ved fulltlys, og da med full spenning. Ved eventuell ettermontering av xenon vil jeg da unngå eventuelle problemer forbundet med for kjørelys/for lav spenning.

Håper dette var til hjelp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusentakk for hjelpen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.