#1 Skrevet Mars 30, 2008 PÅ min bil A4 B5 96 mod er det en ørliten forskjell på lys styrken når jeg skrur av å på dashbord lysa? det blir litt sterkere når jeg skrur på lysa i bilen når det er mørkt. Det vil vel si at det er en liten spennings forkjell sant? Hva vil det ha å si visst jeg setter på xenonkit? Vil det bli noe tull da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2008 BUMP!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2008 Kjenner ikke A4, men det er vel nokså standard på VAG med originale automatiske kjørelys at disse har redusert spenning i "kjørelysposisjon" og først får full spenning med bryteren i posisjon "fullt lys". Dette vil kunne føre til problemer med ettermontert xenonkit. Det finnes flere løsninger på dette. 1. Det enkleste vil være å kolpe seg forbi den motstandsledningen som dropper spenningen til "kjørelysene". På A4 er jeg usikker på hvor denne sitter. På min -03 Passat 3BG sitter den bak sparkepanelet ved høyre A-stolpe. 2. Man kan hente ut spenning/styring til ettermontert xenon direkte bak på lysbryteren og dermed unngå det nevnte spenningsfallet. 3. Jeg har ikke ettermontert xenon på min bil (ikke enda....). I forbindelse med ettermontering av kurve-/tåkelys valgte jeg å kople disse som automatiske kjørelys i stedet for bilens hovelykter. Dette betyr at på min bil tenner ikke hovedlyktene før ved fulltlys, og da med full spenning. Ved eventuell ettermontering av xenon vil jeg da unngå eventuelle problemer forbundet med for kjørelys/for lav spenning. Håper dette var til hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2008 Tusentakk for hjelpen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...