#1 Skrevet Mars 30, 2008 Jada, her strømmer det på med teite spm. I dag tenkte jeg at jeg skulle teste den originalmonterte HF litt. Satte inn et sim kort i en 6210 og satte inn tlf. Ringer kontofonen min, men lyden er bare i tlf, ikke "i bilen" Så hvordan funker dette? Når det først er i bilen, så er det jo greit å kunne bruke det også..... En annen ting, kan jeg svare/legge på med multifunksjonsrattet? For sikkerhets skyld så nevner jeg at jeg hadde ute hanskerom i dag for å smøre opp vifte-motoren (hyle-lyd ). Var en "koblingsboks der til HF'n, og klarte å dra ut en plugg, vet ikke om det er flerne uttak der og om jeg fikk ting på rett plass etterpå. Var en liten 4-kantet "boks" som kabelen fra tlf gikk inn i. Vanskelig å forklare..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2008 Prøv litt enkel rens av kontaktene i bunn av mobilholderen. Jeg bruker samme telefon i min 3BG og har etpar ganger opplevd lyd kun på telefonen, slik du beskriver. Det skyldes kontrakttrøbbel i bunn av telefonholderen, slik at telefonen ikke registrerer at den er i bilmodus. Er du sikker på at du har et originalmontert handsfree-system? Jeg fik et HF-sett ettermontert av Telehuset da bilen var helt ny. De koblet en "boks" som du skriver mellom radioens høyttaleruttak og høyttalerledningene, slik at telefonsamtaler går ut på radiohøytalerne i stedet for til en separat høyttaler. Jeg mener å huske at den har en ledning til telefonholderen, samt + og - strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2008 Prøv litt enkel rens av kontaktene i bunn av mobilholderen. Jeg bruker samme telefon i min 3BG og har etpar ganger opplevd lyd kun på telefonen, slik du beskriver. Det skyldes kontrakttrøbbel i bunn av telefonholderen, slik at telefonen ikke registrerer at den er i bilmodus. Er du sikker på at du har et originalmontert handsfree-system? Jeg fik et HF-sett ettermontert av Telehuset da bilen var helt ny. De koblet en "boks" som du skriver mellom radioens høyttaleruttak og høyttalerledningene, slik at telefonsamtaler går ut på radiohøytalerne i stedet for til en separat høyttaler. Jeg mener å huske at den har en ledning til telefonholderen, samt + og - strøm. Nå har jeg vært ute å renset kontakter i telefon-holderen og på telefonen (-e), samme resultat. Bare lyd i tlf. Har prøvd 2 forskjellige telefoner. Står Volkswagen over fronten på telefonholderen, så er noe originalt greier. Skrudde ned hanskerom igjen for å se litt. Er sikker på at dette er originalt. Den boksen som telefonholderen er koblet til kommer fra bilens el-nett, ikke noe ettermontert greier. Arrrgh, irriterende at det ikke virker! : mad : Edit; Må en stille inn noe på tlf? På navi'n? Har det noe å si at innkommende annrop er viderekoblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2008 Kan jo legge til at batteriene på telefonene er ikke av beste sort, men dette skulle vel ikke ha noen stor betydning. Lading av tlf starter også når jeg setter tlf i holderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2008 Kan jo legge til at batteriene på telefonene er ikke av beste sort, men dette skulle vel ikke ha noen stor betydning.Lading av tlf starter også når jeg setter tlf i holderen. Det betyr bare at du har strøm frem til holderen. Da er det eneste du kan kjøre å sjekke at ledninger er koblet (på "boksen"), og at telefonen er riktig innstilt. Jeg husker ikke mht 6210 men på 6310 som jeg nå bruker finnes en handsfree-innstilling under "profiler" og det kommer frem en bil i displayet når alt er som det skal. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2008 Kommer det opp "Phone" i FIS-displayet når du ringer ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2008 Kommer det opp "Phone" i FIS-displayet når du ringer ?? Nei, kommer ikke opp noe noen plass egentlig. Men ser det i dag at det står "For Nokia 6310i only" i telefonholderen. Regner med at det er det som er problemet. Jeg har jo 6210. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2008 Trenger litt tips her nå. Ringte Møller Stavanger i dag. Dem sier at min telefon (6210) ikke passer i min HF. Så da fikk jeg en avklaring på hvorfor ting ikke virker. Men vil jo ha dette i orden så da; - Kjøpe en 6310i? (svindyre og brukte) - Kjøpe en ny tlf-holder som passer til 6210? (med muligens en opp-pussing av en av mine 6210 - 5-600kr) Hva ville du gjort? EDIT; Er det mulig å kode dette om i vag-com uten å kjøpe ny tlf/tlf-holder? Eller er det sw i telefonen som gjør dette? Kom plutselig til å tenke på dette. Har jo vag-com selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 31, 2008 Trenger litt tips her nå. Ringte Møller Stavanger i dag. Dem sier at min telefon (6210) ikke passer i min HF. Så da fikk jeg en avklaring på hvorfor ting ikke virker. Men vil jo ha dette i orden så da; - Kjøpe en 6310i? (svindyre og brukte) - Kjøpe en ny tlf-holder som passer til 6210? (med muligens en opp-pussing av en av mine 6210 - 5-600kr) Hva ville du gjort? Først og fremst ville jeg prøvd å få låne/teste med en N6310i. N6210 og N6310/N6310i og andre Nokia-modeller går om hverandre i Nokia sine egne handsfreesett, så hvorfor skulle ikke N6210 og N6310i kunne gå om hverandre i din bil? Kan da umulig være så grisedyrt å få tak på en N6310i? Vet det er en del tyske biler som har originalt opplegg for disse telefonene, men den er vel litt "utgått på dato" for andre brukere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2008 Først og fremst ville jeg prøvd å få låne/teste med en N6310i.N6210 og N6310/N6310i og andre Nokia-modeller går om hverandre i Nokia sine egne handsfreesett, så hvorfor skulle ikke N6210 og N6310i kunne gå om hverandre i din bil? Kan da umulig være så grisedyrt å få tak på en N6310i? Vet det er en del tyske biler som har originalt opplegg for disse telefonene, men den er vel litt "utgått på dato" for andre brukere? Skulle jo tro 6210 og 6310(i) gikk om hverandre, men iflg Møller så ville ikke min tlf virke i min holder. Hvorfor vet jeg ikke, men var visst sånn. Måtte kode om også etter bytte av holderen om jeg byttet denne. Sånn sett så er det enkleste for meg å skaffe en 6310. Ser på EBay.com at det selges 6310 til en grei penge, men lang "leveringstid" da vi snakker Hong Kong. Men det frister fælt det da. Han duden jeg snakket med på Møller tippet en plass mellom 700 og 1100 kr for en ny holder, og får en "99%" ny 6310 fra Hong Kong til £29.99 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 31, 2008 Hmmm......min orginal-monterte handsfree passer jo med flere forskjellige Nokia-telefoner. På min står det at det passer 6310,6210,5110 og 6150. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 31, 2008 Hmmm......min orginal-monterte handsfree passer jo med flere forskjellige Nokia-telefoner. På min står det at det passer 6310,6210,5110 og 6150. Har du et bilde av denne? Og vet du hvordan det ser ut i kontaktenden på telefonholderen? Delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 31, 2008 Har du et bilde av denne? Og vet du hvordan det ser ut i kontaktenden på telefonholderen? Delenr? Nei har ikke noe bilde av den men den ser helt lik ut som den på bildet under. Cullmann er produsenten å du finner masse slike på Ebukta i Tyskland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2008 Nei har ikke noe bilde av den men den ser helt lik ut som den på bildet under. Cullmann er produsenten å du finner masse slike på Ebukta i Tyskland. Da er en lignende / lik holder som din Pål bestillt. Kom på oppunder 300,- fra ebukta. Tok meg en kjapp tur til Hong Kong i samme slengen og kjøpte en 6310. Billig det også, så nå får jeg se OM det kommer noe i posten, og eventuelt HVA, og ikke minst OM det virker. :p:p:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 8, 2008 Scheiße! Fikk pakke i posten i dag. Ser på pakken og ser fort at den er fra Tyskland. Jippi tenker jeg. Da er det den Cullman holderen som jeg kjøpte på ebay.de. Pakker opp og ting ser greit ut. Tar med meg holderen ut i bilen for å koble til. Da får jeg meg en ordentlig nedtur gitt! Passer jo ikke. : gråter : For det første så passer den ikke i feste i dashbordet og for det andre passer ikke pluggen. Så dett var dett. :( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...