Anbefalte innlegg

Har frieksos mellom manifoilen og kat på bilen...midt oppi det mørkeste og trangeste.. Regner med det er i skjøten som er midt oppi der..

Hvordan er det lettest å nå tak i den skjøten? Nedenfra er det veldig trangt.. Ovenfra er jo innsug og alt luft-dritt i veien..

Mulig å nå inn fra sida, av med hjulet og ut med innerskjermen?

Eller andre tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn fra sida går iaffal ikke, det kan jeg garantere deg :D Jeg skal av med denne selv om ikke så lenge, hadde håpa å klare det fra undersiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite respons gitt.. Få som har hatt dette problemet tydeligvis..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare tittet under på min 2.3, og der er et veldig lett å komme til under. Det er helt åpent og kat'n er festet med fire skruer. Antar det var denne skjøten du mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke ved kat'en.. Må vel være ca midt mellom grenrøret og kat'en.. Altså oppi mellom motoren og innerskjermen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du vel kanskje ut med hele skiten. Evt. ta av skjermen... ytre + indre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm høres ut som en verksted-jobb..... Hadde jeg bare vært rik :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er den skjøten helt til venstre på dette bildet.. evnt må det vel være på selve røret og det er vel lite sannynlig?

VAG029BF.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke en pakning som er gåen der da? Se etter "flammer" hvis du lar bilen stå å gå i mørket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er det jeg håper på at det skal være pakninga i den skjøten helt til venstre på bildet over.. Kan jo være at en av boltene mangler f.eks.. Men problemet er å komme til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal av med denne i morra nå! Kan avlegge rapport etterpå! ;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter fire timer i garasjen er følgende oppnådd:

* 2 bolter løsnet

* antageligvis flere former for sykdom, betongdekke er kaldt :(

Så konklusjonen er at noe må demonteres, jeg har bare ikke helt bestemt meg for hva enda. Skrur jeg ned traversen så får jeg iaffal tak i bolt nr 3, men veit ikke om det hjelper så mye på nr 4..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får ribbe hele motorrommet, demonter fanger, skjermer etc... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Fronten ER demontert.. Står uten skjermer, panser, innerskjermer og frontstykke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten like greit å skru av motorfester å heise opp litt da kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff høres ikke ut som en enkel jobb dette her...

Lykke til videre Rune.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke så mye fremgang i dag gitt.. Utrolig at det skal være så vanskelig. Men skal til pers igjen i morra, og da SKAL den ned, uansett! Om det så blir senking av travers eller hva det blir..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig. Prosjektet er satt på vent, til jeg får montert fronten og får flytta bilen til en plass med løftebukk og annet verktøy. (Holdt ikke med 400Nm muttertrekker, to ledd og evig mange forlengere i forskjellige lengder)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med et lokalt verksted her idag.. Der eieren er litt Audi friik (har bl.a. en ur-S4 og en gammel 80 TD) :)

Han mente det mest sannsynlig var pinneboltene på eksos-manifoilen som var enten løs eller av.. En del jobb å fikse, ut med innsug, luftfilterboks med alt tilhørende og eksos-manifold, borre ut bolter og sette i nye.. Tok minst 4-5 timer, og en regning på iallefall 2500-3000 pluss deler.. Greit nok ikke så mye deler, nye pakninger og bolter...men uansett... :( :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.