Spørsmål om høyde justertbart senkesett

Anbefalte innlegg

Ser bl.a KW selger: versjon 1 & 2 Der det ene settet kun er høydejusterbart og det andre justertbart og kan justere hard-heten på demperen. Lurer litt angående på dette og hva man trenger. Og at man strengt tatt kun trenger høydejustertbart?

 

Tenker på en som for det meste skal ligge på landeveien, med et par helger på Våler/Rudskogen.

Hører folk sier mye forskjellig, og versjon 2 til KW er strengt tatt kun nødvendig for de som driver skikkelig agressiv kjøring på bane.Og kommer langt med med kun å stille høyden. Demperen vil jo bli mer stiver jo mer du senker. Og slike "coil overs" er mer show/skryte ting en hva man trenger/fungerer. Har ikke så mye kunskap til dette enda. Håpte på et par råd jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe jeg også lurer litt på. Men jeg vurderer KONI-sett. Kan jeg få erfaringer/råd om KONI justérbart sett? På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderte også frem og tilbake, og fant ut at jeg kjører litt økonomiløsning på dette.

Siden jeg bare er ute etter å få bilen lav, og at den ikke skal brukes på bane så valgte jeg ett sett fra PATEC i tyskland. http://www.tmtuning.com/patec/holeshot.html

Ukjent merke, men etter litt jakt på nettet så har jeg bare funnet positive erfaringer med disse settene på amerikanske og tyske forum.

 

Som nevnt i prosjekttråden min så får jeg dette settet til uka :D

Gleder meg stort til å teste dette. Settet kom på 6.200 inkl. frakt til Sverige (Bor 5 minutter unna svenskegrensa)

 

HoleShot2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående koni Gewinde, så er jeg kjempe fornøyd!!!

Har det på A4`en og det er justert til laveste lovlig høyde (Ca 50mm)

Har demperene nesten på det mykeste og den er mer en stiv nok for vanlig bruk. Det er kun dekompressjon som er justerbart.

Bilen blir utrolig fin i 120+ da går det som på skinner.

 

Kontakt Rodin hvor vi får rabater på koni!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.