Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen med S2 kunne sjekket hvilken rekkefølge ledningene inn på ekstra instrumentene er i, på den 6 pola kontakten.

Eller er det kanskje noen andre som vet det, eller vet hvor jeg kan finne ut av det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe koblingskjema da jeg koblet opp dette selv, men med et 9V batteri kommer du langt. Følg litt av trådene på printkortet først, så finner du hvilken som er minus. Etterpå er det bare å prøve seg frem til de rette for hvert instrument.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en av de seks er jo brun, så den er minus. Jeg har et ekstra ledningsnett liggene hjemme. Så når jeg kommer hjem fra jobb så kan jeg se på det da. Husker det da godt igjen- siden jeg har køddet litt med dette selv i sommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg satt stor pris på. Har funnet ut litt av det, men da venter jeg med å koble det på til jeg er helt sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser pluggen rett foran deg og holder den slik at den får hakket i pluggen opp til venstre får du følgene ledninger:

grå m/brun stripe: går til iso klemme. Voltmeter ledningen

grønn m/ svart stripe: går til oljetrykk/ temp føleren

svart og blå: går til oljetrykk/ temp føleren

Fra venster på rekka under:

grå m/blå stripe: instumentlys

blå m/hvit stripe: mener denne går over teninga

brun: = jord.

 

Når det gjelder de to som går til oljetrykk/temp så er dette til samme føleren. Husker ikke hva som er hva. Det finner du fort ut og er heller ikke farlig å koble feil. (viseren slår bare fult utslag) Når det gjelder den til voltmeteret er jeg litt mer usikker. Tror denne ennten måler speninga til + eller til jord. Resten er greie. Brunn bare rett til jord. insrumentlys kobler du deg bare til noe lys og teninga finner du noe som går via denna.

 

Håper dette hjelper deg litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Hvis du ser pluggen rett foran deg og holder den slik at den får hakket i pluggen opp til venstre får du følgene ledninger:

grå m/brun stripe: går til iso klemme. Voltmeter ledningen

grønn m/ svart stripe: går til oljetrykk/ temp føleren

svart og blå: går til oljetrykk/ temp føleren

Fra venster på rekka under:

grå m/blå stripe: instumentlys

blå m/hvit stripe: mener denne går over teninga

brun: = jord.

 

 

Ser du pluggen bakfra eller forfra nå da? Det er hokjønn du ser på ikke sant?

Det skal stå noen nr bak på hjørnene til kontakten. Hvilket nr er den grå m/brun som du begynner med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser den bakfra. Får da alle ledningene ut mot meg. Ja det er hukjønn plugg.

Skulle du trenge ledningsnett, så har jeg det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt to kontakter og ledninger, så jeg får se om jeg får det til å fungere først.

Hvis det ikke går så er det mulig jeg kjøper det av deg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp!

Nå har jeg koblet opp og alt fungerer bortsett fra oljetrykksmåleren. Den gir fullt utslag heletiden!

Trenger hjelp her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fikset det. Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var feilen? Ikke kontakt mellom intrument og giver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var alt. Utrolig kjedelig å begynne å feilsøke i ledningsnettet da! Prøvde meg litt frem og fant ut av det til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.