#1 Skrevet Mars 30, 2008 Sliter noe fryktelig med felgvalg til 200'en min. Er veldig usikker på om jeg skal ha 17, 18 eller 19". Det som er sikkert er vel at jeg ønsker felger med Kant. Ikke for åpne, er ikke noe spennende å se på bak felgene alikevel (annet enn nylakkerte understelsdeler og s6 bremser fremme) Dekk strekk er også et faktor. Har tittet på følgende felger. 9,5x17" Schmidt TH-Line http://felge.de/produkte/hiddenbase/?wid=56&sdi=true 9,5x18 Keskin KT N5 http://www.keskin-felgen.de/Seiten/High/ktn5.asp 9,5x18" og 9,5x19" Keskin KT4 http://www.keskin-felgen.de/Seiten/High/kt4.asp 9,5x19" Mesh II & Wasabi Black Bilde nr1=Mesh , nr2=Wasabi Black http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1075406post1075406 Noen som har andre gode tips? Drømmefelgen er jo forsovidt BBS RS 10x17" noe jeg syns ser utrolig rått ut. Men latterlig vanskelig å få tak i. Så hva syns folk. Skal jeg satse på Brede 17" 18" eller 19" på 200'en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2008 synes du skal gjøre ett tappert forsøk på å få tak i drømmefelgen jeg da.. de var heftige de bbs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2008 Som jeg har sagt før.. Så burde du får på senken din og se hvor lav den blir, så kan du velge felger Skal du ha 17" ala de BBS'ene må den være griselav Noe som vil bli hinnsides rått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2008 Er litt enig med Ulf Erik, syntes du burde vente til drømmefelgene dukker opp. Missforstå meg rett, tøffe de andre alternativene også. Hvis du ikke skal gå for BBS'ene burde du minst opp på 18" da spør du meg. Viktig å merke seg uansett er at kantfelger og HP2 kalippere ikke er noe som vanligvis går hånd i hånd. KT N5 går ikke på uten spacer i hverken 8,5 eller 9,5x19. Regner med det samme er historien for de andre Keskin-modellene, også i 18". Schmidt blir mye på samme måte. Backsettingen er lik null på alternativene med de bredeste ytterringene. Du må opp i det Schmidt kaller kalipperklaring 3 på senteret for at det skal gå over HP2, ihvertfall på 18" TH-Line. Da blir også kanten ganske liten. Mulig backsettingene følger andre "trinn" på 17" da de er todelte. Mye å tenke på Rune-André, men ingen tvil om at 200 20v Avant kan bli så tøff man bare vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2008 Som jeg har sagt før.. Så burde du får på senken din og se hvor lav den blir, så kan du velge felger Skal du ha 17" ala de BBS'ene må den være griselav Noe som vil bli hinnsides rått Det er feil å si at bilen må bli griselav. For hvis du ser i forhold til bildet jeg har lagt til så er den faktisk høyere bak enn det min er. Min må bli lavere forran, men det blir den jo helt sikkert også når jeg går fra 40mm til 60mm senk. Og skulle ikke det holde så har jeg noen ess i ermet. Bare håper at den ikke blir enda lavere bak med 45mm istedefor 40mm senk. Torstein; nå er du slem mot meg. Jeg har vært skeptisk selv mtp S6 bremsene (flate å store de kalipperene er egentlig ) For å få riktig look med 9,5" felg så vil jeg ha ET32, og som du sier er et problem med kantfelger at de ikke bygger noe utover fra senter og vil muligens ta borti bremsene. Det er akuratt hva jeg er livredd for når det gjelder å bestille felger for bortimot 15000,- uten å ha prøvd de på bilen å vite at det passer. Er det noen som har Keskin eller Schmidt felger som hadde villet la meg prøve, eller som har det på s4/6 med HP2 bremser og ikke UFO og kan bekrefte hvordan det blir, eller hva de har gjort. Jeg har blitt rimelig forelsket i "små" felger, altså 17" med god bredde, kant, dekkstrekk og lav bil. Utseende er viktigere enn brukbarhet Den kommer seg frem om vinteren, det får holde det Har funnet et parr bilder av en S4/C4 med TH Line 18" http://www.quality-autoimport.no/storefront.pages.php?page=27&mode=gallery&id=6&limit=1 Har sendt de en mail for å få info om ET som er brukt og mtp spacere fremme osv. I værste fall må jeg gå ned i størrelse på felgene, få en høy ET, å ha spacer noe som vil resultere i liten kant fremme. Det vil jeg helst ikke ha noe av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2008 Har funnet et par bilder av en S4/C4 med TH Line 18" http://www.quality-autoimport.no/storefront.pages.php?page=27&mode=gallery&id=6&limit=1 Har sendt de en mail for å få info om ET som er brukt og mtp spacere fremme osv. Den S4'n er min, derfor jeg var så spesifikk med Schmidt-detaljene i forrige innlegg. Er ikke brukt spacer på felgene, dog har senteret på felgene høyeste kalipperklaring foran (av i alt 3 vaianter). Dette resulterte jo i at smaleste ytterring måtte benyttes på den bredden. Jeg har UFO, men HP2 bygger nesten akkurat like mye mot felgens bakside ifølge skissene av understellsgeometrien som Schmidt benytter. Mulig det kunne gått på håret med mellomste kalipperklaring med HP2, men Volker Schmidt anbefalte største klaring både på UFO og HP2. De er forresten 9,5x18 foran, ikke 8,5x18 som det står på sidene til AQ. Står litt mer info om de litt ute i tråden min under Telemark Lokallag. Er ikke oppgitt i hverken Schmidt-katalogen eller på nettsidene at TH-Line kommer med ulike backsettinger. Ved kontakt sendte Volker en tabell som viste (tunga rett i munnen) de ulike breddene på inner- og ytterringene og innpressene ved de ulike kalipperklaringene ved ulike bredder i 18"....puh! Dette sammen med den nevnte snitt-skissen som viser de ulike kalipperklaringene når felgen ligger mot navet var med på å bestemme hvilke specs jeg valgte at felgene skulle ha. Ved henvendelse, enten til Kjartan på QA eller direkte til Schmidt, kan du sikkert få de samme skissene og tabellene for 17". Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2008 Dette var ihvertfal et VELDIG hjelpende å informativt svar, så takker så meget for det. Eneste svar jeg fikk fra Kjartan på QA når jeg spurte om mere info om bilen på bildet var ; "225/40-18 og 255/35-18 Felgene har spesiellt oppsett, ikkje kun ET, men med spesiell bremseklarering. Denne holder vi nok litt tett om." Hehe, så tydelig at de tar ansvar for kundene sine Det er jo forsovidt bra for deg slik at ikke jeg skulle finne ut om de passet min bil bare for å stjele de. If you catch my drift. MEN. Nå må jeg klare å finne ut hva for noen hjul jeg skal kjøpe meg. Pengene brenner etter å bli brukt på nye hjul nå, så da er det bare å bestemme seg. Noen andre med gode tips til hjul er hjertelig velkommen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2008 Kult med BBS RS felger.......men i 17 tommer blir de for små til en så stor bil som 200 20ven er. Dessuten "stjeler" skrudde felger min. 1 tomme på utseendet kontra en helstøpt felg. Jeg hadde jo 18 toms OZ Futura på min bil ifjor,ser fort ut som en tomme mindre pga de er skrudd å da virker "optisk" mindre hvis du skjønner. Så derfor vil skrudde 17 tommere fort bli seende ut som 16 tommere. Hjulbuene på 200 svelger glatt 10x19 ET30 felger bak med 265/30-19 dekk uten annen mod. enn å fjerne innerskjermen Men her er mitt felgtips : 18 toms BBS RS http://cgi.ebay.de/BBS-RS-18-Zoll-poliert-8-5-9-5-LK-5x112-Raritaet_W0QQitemZ180227158299QQihZ008QQcategoryZ9888QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...