Audi 99 Avant -Vaier til vindusheis v.f.?

Anbefalte innlegg

Vaieren til vindusheisen venstre fremme er røket på min Audi 99 Avant. Delelager og verksted forteller meg at det ikke er mulig å skaffe bare vaieren, men at jeg må kjøpe hele hevemekanismen. Dette medfører relativt vanskelig arbeid med bolter som må bores ut og nagles fast etterpå, og det er mer enn hva jeg føler meg trygg på å gjøre selv.

Noen som vet om det finnes måter å skaffe kun vaieren på? Selve demonteringsjobben av interiøret, vindusrammen og tilhørende ting gikk bra, så det er litt skuffende å måtte gi opp og levere fra seg bilen for å få fikset dette.

/Sigbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaieren til vindusheisen venstre fremme er røket på min Audi 99 Avant. Delelager og verksted forteller meg at det ikke er mulig å skaffe bare vaieren, men at jeg må kjøpe hele hevemekanismen. Dette medfører relativt vanskelig arbeid med bolter som må bores ut og nagles fast etterpå, og det er mer enn hva jeg føler meg trygg på å gjøre selv.

Noen som vet om det finnes måter å skaffe kun vaieren på? Selve demonteringsjobben av interiøret, vindusrammen og tilhørende ting gikk bra, så det er litt skuffende å måtte gi opp og levere fra seg bilen for å få fikset dette.

/Sigbjørn

Lurer på det samme. min vindusheis foran på vs virker heller ikke. hadde det vert ein av de andre vindusheisene så hadde eg ikke gidda å brydd meg: klø :

Fekk pris på delen som måtte skiftes å den kom på over 4000kr

98 a6 avant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump.

Ingen som har utført denne opprasjonen selv å vet hva som må byttes. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta klarer du lett, ser værre ut enn det er,byttet på min 2000 mod ifjor og det er kun en viktig ting som du må huske å det er å merke posisjonen til de kilene som brukes til å justere vindsramma, jeg glemte det på den første døra, ble litt prøving og feiling før den satt riktig igjen.

Alt annet går som en lek

Mvh Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg snakket med delelageret hos Audi i Bergen, og de sa at hele rammen som inneholder hevemekanismen må byttes. Delen koster 1525,- kr, men problemet er at den er poppnaglet fast i vindusrammen som igjen er festet i døren. Jeg demonerte selv dørpanelet, løsnet de 4-6 skruene som hold dørrammen på plass (oppdaget også kilene litt sent...) og fikk forholdsvis lett av vaieren. Problemet mitt er at jeg ikke får tak i bare vaieren, men må bore ut popnaglene som fester hevemekanismen, og bytte mye mer enn jeg mener er nødvendig. Dette er litt utenfor ting jeg har gjort før og som jeg har utstyr til.

Er det forresten noen som vet om det finnes "Gjør-det-selv" bok for Audi A6 99. Har kun funnet frem til 97.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være en slik dør eller innmat billig på en høgger et sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om at hele heisen må byttes. Noen som har andre alternativer eller tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med å kjøre en stund uten vindusheis, før jeg kjøpte heisen original hos Audi-forhandleren og deretter leverte den med inn til verkstedet som gjør service på min bil. De byttet denne raskt og enkelt sammen med det andre de skulle gjøre. Hvis du ikke vil bytte selv så er dette et godt alternativ til å levere bilen inn kun for å bytte vindusheis, for da fører de fort på en time eller to i arbeid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.