Kobling av Tåkelykter til Passat 99mod

Anbefalte innlegg

Hei hopp....

 

Har spørsmål angående kobling av tåkelykter på Passat 99modell.

 

Har tåkelykter i hovedlyktene idag og vil montere linselykter i fangeren.

Spørsmålet er om det er vanskelig å koble dette slik at jeg kun får kjørt med parklys og linselyktene? Ikke at linselyktene og tåkelyktene er på samtidig....

 

Idag vrir jeg bryteren til midtstilling og drar den ett hakk ut. Da lyser de i hovedlyktene.

 

Hvordan gjør jeg det for att jeg skal kunne bruke kun park og nye linselykter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å klippe kabelen til tåkelysa i høvedlykta og koble den ned på linselysa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt samme med din bil?

 

Det vil si at de i hovedlykta blir koblet ut..

Dumt kanskje....

Finnes det andre løsninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legge opp nytt rele og ta styrestrømmen fra tåkelysa i hovedlyktene dine... da vil jo alt lyse samtidig da, men om poenget er at du kun vil ha lys nede i fangeren, men at det orginale skal være inntakt, så tar du i tilfelle å kobler som jeg har sagt her, og tar ut tåkelyspærene i hovedlyktene. (kan dermed fort settes tilbake i orginal tilstand)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en plan.

Har ikke koblet mye bilelektrisk før..

 

Er det vanskelig å finne styrestrøm o.l?

 

Det er vel forskjellige farger på ledningene... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig å koble ut kjørelysa slik at kun park lyser.

Jeg gjorde dette veldig enkelt på min gamle 98 Passat ved å teipe over en av pinnene i kontakta bak på lysbryteren.

Tror det var den merket "TPL" eller noe slikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får forklare hvordan du ha lysa til å virke så skal jeg prøve å forklare da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal

Legge opp nytt rele og ta styrestrømmen fra tåkelysa i hovedlyktene dine... da vil jo alt lyse samtidig da, men om poenget er at du kun vil ha lys nede i fangeren, men at det orginale skal være inntakt, så tar du i tilfelle å kobler som jeg har sagt her, og tar ut tåkelyspærene i hovedlyktene. (kan dermed fort settes tilbake i orginal tilstand)

Eller du kan koble en bryter på styrestrømmen på de originale tåkelyktene slik at du kan slå de av og på slik som du selv ønsker. Du må vel uansett koble de nye inn på den eksisterende styrestrømmen for tåkelysa, slik at du kan bruke den samme bryteren som før. Ble sikkert mye fram og tilbake men forhåpentligvis forsto du noe av det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker folkens...

 

Her var det mye forskjellige løsninger.

 

Jeg vil ha det så jeg kan bruke den vanlige bryteren. Har skjønt at jeg må mest sannsynlig koble ut de jeg har i hovedlyktene, f.eks bare ta ut pærene, for at jeg kun skal kunne bruke parklys og de nye linselyktene i fangeren...

 

Hvis det er noen som vil komme til sandefjord og gjøre dette etterhvert så bare rop ut.. hehe

 

Flere forslag så bare skriv det ned her... :-)

 

Er glad for alle tips jeg kan få......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste og beste måten er å klippe av ledningen til tåkelysa, da du ikke kan ta ut pæra...hvis jeg husker rett har du H4 pære og da er den tåkelys og fjærnlys i samme pære.

Er ikke værre en å sette på en kabelsko når du vil ha det tilbake til orginalt.

Da vil bryteren virke som orginalt. evt kan du bøye tappen på pæra hvis du ikke vil klippe ledningen og så sette inn en kabelsko i pluggen.

Trenger du hjelp kan du godt ta den en tur hvis ingen andre kan hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut.

 

Kan jo rope hvis det blir vanskelig.

Er jo ikke langt til langesund.. ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Jørgen Skogen Olsen

Høres bra ut.

 

Kan jo rope hvis det blir vanskelig.

Er jo ikke langt til langesund.. ;-)

neida...er er ikke mer en drøy halvtime det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal

Legge opp nytt rele og ta styrestrømmen fra tåkelysa i hovedlyktene dine... da vil jo alt lyse samtidig da, men om poenget er at du kun vil ha lys nede i fangeren, men at det orginale skal være inntakt, så tar du i tilfelle å kobler som jeg har sagt her, og tar ut tåkelyspærene i hovedlyktene. (kan dermed fort settes tilbake i orginal tilstand)

 

Ikke no lurt å ta ut pæra, for da forsvinner langlysene også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene får stå i....

 

Har skjønt at det er det beste!! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.