#1 Skrevet Mars 31, 2008 lurer på om noen har erfaring med disse? har seg sånn at det har blitt trangt om saligheten når jeg satte i nytt batteri så luft filterboksen ryker og inn med kon filter. vet det ikke har noen effektmessige hensikt men er plassen jeg er ute etter... så lurte da på å kjøpe biltema konfilter og kjøpe nytt hver gang på lik linje med oljeskift da disse er tørre å ikke skal smøres inn.. koster jo ikke mer enn vanlig luft filter så blir bruk og kast...for de som skal oljes så ryker med lmm om man får på for mye olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2008 Man KAN fint rense og olje biltema sine også. Personlig syns jeg de selger de alt for billig, blir et jævla avfallsproblem om de fortsetter å selge de til den prisen.. Monterte et sånn på en Mazda 323F for noen uker sida, ikke merka noe problemer i allefall Ville aldri i livet montert et tilsvarende filter på min egen bil da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2008 nei er jo det. vil jo gjerne ha noe som renser lufta å da;) derfor jeg lurer på erfaringer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2008 nei er jo det. vil jo gjerne ha noe som renser lufta å da;) derfor jeg lurer på erfaringer.. ville jeg heller ha byttet det batteriet igjen, og satt på org filter. det renser best. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2008 nja... tror ikke det blir.. er jo en løsning å sette det bak da.(er agm batteri) men er jo enklest å bare kjøpe ett konfilter å fjerne hele boksen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2008 Kjøp et skikkelig konfilter da Det er verd prisen. Selv en dynka LMM er billigere enn et motorhavari pga elendig luftfilter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2008 Biltema filter er fy.... Tåler ikke at det kommer vann på dem, vannet går rett gjennom og inn i motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2008 Biltema filter er fy.... Tåler ikke at det kommer vann på dem, vannet går rett gjennom og inn i motor.. nå er det vel ikke så mange luftfilter som er vanntette da men:o biltema filter er sikkert ikke noe værre en alle de andre billige filtera man kjøper på div tuning sjapper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2008 nå er det vel ikke så mange luftfilter som er vanntette da men:o biltema filter er sikkert ikke noe værre en alle de andre billige filtera man kjøper på div tuning sjapper. Eg har det på bilen min, og det skal ikke slippe vann gjennom så lett så det gjør.. Regner det ute kan eg ikke bruke bilen. pga at vannet går rett gjennom filteret, noe det ikke skal gjør.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 1, 2008 får vel kjøpe kn, green filter, pipercross el lignende da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 1, 2008 Biltema filtre slipper igjenom 50% mere støv en et kn kon filter. Prøvede å blåse støv igjenom begge filtrene. Så kvalitet og pris spiller stor rolle. Men for en gammel mazda eller volvo som bare har 1 år igjen på veien så spiller det ingen rolle. Da hadde jeg kjørt uten luftfilter;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2008 hvordan testet du gjennomslippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2008 ja, men satser på å ha golfen litt mer enn ett år;) så blir vel noe mer kvalitet enn biltema da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2008 hvordan testet du gjennomslippet? tok bare fint slipestøv strødde det over begge filtrene, blåsespis rett på begge filtrene. La en papirbit inni begge filtrene. Var omtrent dobbelt så mye på papiret på biltema filtre, en på kn filter. Men blir sikkert samme resultat med feks, green filter osv. Etter det så jeg lite trua på biltema filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2008 Men er disse rosa, grønne, blå, gule, etc konfiltrene uten navn som svært mange tuningsjapper selger her i landet og som man ellers finner på Ebay og Feks hos Summit Racing noe verre enn Biltema sine? NEPPE! Og disse filtrene finnes det mange av rundtomkring... KN sine filtre er iallfall i mine øyne et godt hakk over alle andre billigere merker på markedet, men det betyr ikke at Biltema sine er helt ubrukelige, hadde ikke hatt noe problem med å klaske dette på en bil som ellers er temmelig driftsikker, som feks en gjennomsnitt Golf motor. Men ville ikke brukt det på en fintunet grommere motor som koster 100k mere enn ''vanlig'' maskin... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 2, 2008 tok bare fint slipestøv strødde det over begge filtrene, blåsespis rett på begge filtrene. La en papirbit inni begge filtrene. Var omtrent dobbelt så mye på papiret på biltema filtre, en på kn filter. Men blir sikkert samme resultat med feks, green filter osv. Etter det så jeg lite trua på biltema filter. Nå står det jo på de fleste filtre at du ikke skal bruke blåsepistol på dem da...... Hadde nok vært mer "vitenskapelig" å bruke støvsuger å suge igjenom filter, istedet for å presse igjenom fra utsiden med trykkluft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 2, 2008 Jeg ville ikke byttet ut orginalfilteret uansett, med mindre du gjør store modifikasjoner til motoren for høyere effekt og tuner den deretter. Luftfilterboksen og filteret er tunet til motoren, sammen med mappingen i ECU'en, og endringer her vil påvirke motoren negativt (snakker ikke bare om støv og vann), foruten at det vil komme ganske mye mer induksjonstøy fra motoren. Det er mye bedre å få et riktig batteri, eller sette det et annet sted hvis du trenger mer effekt (jeg mistenker stor stereo her?) :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...