#1 Skrevet Mars 31, 2008 hei.. har en audi a3 1.8 turbo..... 1998 modell.. bilen lader ikke mer enn 0.4-0.5bar.. uansett hvem gir... bilen er aldri vært chipet.. jeg har byttet magnetventil.. hjalp ikke.. byttet n75.. funket heller ikke.. tok av ledningen inn på lmm og da ladet bilen bare 0.2bar.. så da skal den i utgangspunktet være i orden?? noen som vet det? noe annet jeg bør sjekke? mener i utgangspunktet bilen skal lade 0.7-0.8bar.. hmm vennligst hilsen krister skjølås 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2008 hei..har en audi a3 1.8 turbo..... 1998 modell.. bilen lader ikke mer enn 0.4-0.5bar.. uansett hvem gir... bilen er aldri vært chipet.. jeg har byttet magnetventil.. hjalp ikke.. byttet n75.. funket heller ikke.. tok av ledningen inn på lmm og da ladet bilen bare 0.2bar.. så da skal den i utgangspunktet være i orden?? noen som vet det? noe annet jeg bør sjekke? mener i utgangspunktet bilen skal lade 0.7-0.8bar.. hmm vennligst hilsen krister skjølås Mye som kan være feil,, ta en diagnosesjekk med vagcom, mange i klubben som har det. Eller dra på møller. Billigste alternativ... dyrere og begynne å bytte ting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2008 har kjørt diagnose mange ganger... har tilgang til dette så... kom opp magnetventil til.. turbotrykk overskredet.. men hjalp ikke å bytte den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2008 Jeg lada hvertfall 0.4-0.5bar med min a4 b5 1,8t som da var orginal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2008 Jeg lada hvertfall 0.4-0.5bar med min a4 b5 1,8t som da var orginal en kompis har nettopp kjøpt a4 1.8tq.. og hans lader 0.8.... så jeg kan liksom ikke skjønne at a3`en min ikke skal lade mer:p ingen som vet hva ladetrykket skal være orginalt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2008 Jeg lada hvertfall 0.4-0.5bar med min a4 b5 1,8t som da var orginal vet du om jeg må koble ut magnetventilen for å sette på justerbart turbotrykk? tenkte jeg skulle se om jeg fikk skrudd opp trykket.. se om wastgaten funker... kan jo hende den er defekt så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2008 min golf 4 gti ladet 0,5 orginalt vet ikke hvilken motor det er i kompisen din sin A4 1,8T 150hk elelr 180hk.. tror 180hk, versionen har litt høyere ladetrykk org.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2008 min golf 4 gti ladet 0,5 orginaltvet ikke hvilken motor det er i kompisen din sin A4 1,8T 150hk elelr 180hk.. tror 180hk, versionen har litt høyere ladetrykk org.. han har 150hk.. derfor jeg reagerte litt.. da vill jeg tro min skulle ladet det samme.. men får høre litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 31, 2008 Kan jo være så enkelt som unøyaktige målere som viser feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2008 mener de skal lade 0.5 org.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 31, 2008 mener de skal lade 0.5 org.. da er det påtide ¨å reise å chippe den:P hva funker best? noen som har noen formening om det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2008 Hehe ja da er det på tida Min var chippa fra TS og var storfornøyd med det, men BSR er også et godt alternativ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2008 Hehe ja da er det på tida Min var chippa fra TS og var storfornøyd med det, men BSR er også et godt alternativ hører litt forskjellig rart ang ts så.... tror jeg går for bsr eller mtm chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2008 Er ikke brudd i ledningen til N-75 a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2008 Er ikke brudd i ledningen til N-75 a? nei... kan ikke se noe... skal ta diagnose igjen i morgen.. for å se at feilen som var sist er borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 1, 2008 Trekk av gummien på selve kontakta. Hender ledningen irrer løs fra stikkerne inni der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 1, 2008 Trekk av gummien på selve kontakta. Hender ledningen irrer løs fra stikkerne inni der. men om den ikke hadde fungert, hadde jeg jo heller ikke funnet enhet i vag-com vill jeg tro.. å jeg finner den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 1, 2008 Jo, men den gir feilkode da motorstyreenheten skjønner at ventilen gir feil verdier. Vag-com "prater" med styreenheten, som igjen sjekker el-komponenter i motorrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 1, 2008 Jo, men den gir feilkode da motorstyreenheten skjønner at ventilen gir feil verdier. Vag-com "prater" med styreenheten, som igjen sjekker el-komponenter i motorrom. for jeg hadde feil kode som sa jeg hadde turbotrykk overskredet... å da vill det si jeg har ledningsbrudd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 1, 2008 Ikke nødvendigvis, men kanskje. Iallefall en ting å få sjekket opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 2, 2008 Tror den skal lade med 0,5, kanskje kompissen din sin bil er chippet uten at han er klar over det? Mange tidligere eiere skjuler at motoren deres er chippet ved salg, for å slippe masse pes fra kjøpere om hvor "hardt" den er kjørt etc... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...