#1 Skrevet Mars 31, 2008 har ett lite problem.. siden jeg aldri har tatt av automatkassa på denne type motor før så er det bedre å spørre, før jeg prøver noe mer og dermed risikerer å rive løs noe.. alt av skruer og fester er løst og kabler koblet fra. men konverteren skal vistnok løsnes før kassa trekkes ut fra motorblokka. men hvor gjøres dette? det ser for meg ikke ut som noen deksler under som gjør at man kommer til, og da står jeg kun igjen med hullet til starteren? er det der? problem nr 2.. får ikke starteren helt ut, er altfor trangt. må travers eller noe annet løsnes? hilsen Newbie RA.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2008 Ut med starter for å komme til boltene. Det sitter bolter (trolig 3 stk) gjennom startkrans og inn i converter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2008 har ikke kim tatt telefonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2008 Ut med starter for å komme til boltene.Det sitter bolter (trolig 3 stk) gjennom startkrans og inn i converter. ok, det var det jeg trodde.. er det noen triks for å få starteren helt ut? virker som dynamoen må ut først.. har ikke kim tatt telefonen? joda, men han var ikke helt sikker.. men det ble foreslått starteren siden det ikke er noen deksler under motor/girkasse. vi tar en titt til på starteren i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2008 Du kan med stor fordel ta vekk dynamo for og lettere få ut starteren. Den kan være litt småkjip og få ut selv med dynamo borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2008 Du kan med stor fordel ta vekk dynamo for og lettere få ut starteren.Den kan være litt småkjip og få ut selv med dynamo borte. takk for svar, regnet nesten med det.. men siden jeg må bytte 2 bolter på eksosen (heldigvis på denne siden) så tar jeg av manifolden, stort sett den som gjør at det er veldig trangt.. alt går til slutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2008 Problem Løst dynamo trenger heldigvis ikke å verken løsnes eller tas ut. man setter starteren i klem mot dynamoen i nedkant for så å presse kransen ut oppover.. det gikk på håret, derifra er det bare å lirke dritten ut ned bak traversen men å ta ut en automatkasse er er drittjobb, har nå kommer til vannlekkasjen og har utbedret den idag.. "gleder" meg til å sette alt på plass igjen, og ALDRI igjen (klok av skade) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...