Lett trimming av Golf MK3 1.6GL

Anbefalte innlegg

Hei

 

lurte litt på i gi "Golfine" litt ekstra futt i hverdagen. noen som har noen tips? sånn som er enkelt og greit liksom. kammer, effektanlegg om chip? er det en fin kombinasjon? evnt. ossen kammer? hakke en dritt peiling på kammer og generelle ting inni en motor :S

 

tips og trix motas med varm takknemlighet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

lurte litt på i gi "Golfine" litt ekstra futt i hverdagen. noen som har noen tips? sånn som er enkelt og greit liksom. kammer, effektanlegg om chip? er det en fin kombinasjon? evnt. ossen kammer? hakke en dritt peiling på kammer og generelle ting inni en motor :S

 

tips og trix motas med varm takknemlighet ;)

 

For ca samme sum penger får du jo noe like (ikke godkjent) som feks ny motor :) Vil påstå at det er fullstendig bortkastet å bruke penger på trim av 1,6 i. Da du neppe vil merke noen forskjell overhodet uten at det koster MASSE penger :)

 

My 50 cents

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ca samme sum penger får du jo noe like (ikke godkjent) som feks ny motor :) Vil påstå at det er fullstendig bortkastet å bruke penger på trim av 1,6 i. Da du neppe vil merke noen forskjell overhodet uten at det koster MASSE penger :)

 

My 50 cents

 

hehe ja tenkte meg at det svaret kom til å komme ;) hehe men men, har foreløpig ikke noe planer om å bytte motor. men faent et grenrør på ebay... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/85-98-VW-GOLF-GTI-JETTA-1-8L-2-0L-8V-HEADERS-MK2-MK3_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33631QQihZ009QQitemZ190209900797QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting kan dette muligens passe på min? ser at det står 1.8 og 2.0L men er det noen forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tynn is her nå, men sitter ikke manifolden på 1.6 literen foran motoren, mens den på 1.8 og 2.0 sitter bak motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil nok merke et kam bytte. koster ca 3000kr å gir vel ca 15hk ekstra.. ville heller gjort det framfor grenrør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tynn is her nå, men sitter ikke manifolden på 1.6 literen foran motoren, mens den på 1.8 og 2.0 sitter bak motoren?

 

Både ja og nei.

Den gamle 1,6 hadde Counterflow-topp slik som 1,8 og 2,0 som vi fikk her i Europa.

Den nye 1,6 har en såkalt X-flow topp, det hadde forøvrig 2,0 solgt i USA..

 

93_1685778426.jpg

 

Vil tro at en trimkam og en chip ville gitt litt ekstra.

Om det er verdt er nå en annen sak da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe da trur jeg nok at jeg går for en ny kam og en chip i første omgang vaffal så får vi se :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sparer du noe mot å kjøpe i norge?

 

nei om jeg sparer noe veit jeg ikke... men skal bestille masse annet derifra... så da får jeg alt i en pakke liksom;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.