#1 Skrevet Mars 31, 2008 Jeg er egentlig Ford mann og har vært det i mange år, men nå falt valget på Audi. Kjøpt meg en Audi 80 Avant 1993 mod med 2.0 liter motor, forhjulstrekk og monoinjection eller hva det heter. Fant fort ut at dette ikke akkurat drar skinnet av pølsa også har jeg mest lyst på 5'er motor da. Greia er at en jeg kjenner har en Audi 100 1988 mod med 5 syl motor som jeg muligens kan bruke deler av. Har ikke fått sett på bilen og motoren enda, men vet noen om dette vil passe i min bil, Evt hva må modifiseres/byttes ut..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2008 Tror en 1.8Turbo skal passe nedi der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2008 Oppnår jo ikke så veldig mye om du bare setter i en 5'mer fra 100 da... Skal du først ta det steget finnes det mye morsommere alternativ i 2.2 20v turboene. På en annen side blir ikke det så morsomt heller da du har fwd og temmelig ubrukelig med så mye effekt. Så tror beste alternativ er å tenke på en morsom 4 sylindret motor, enten 2.0 16v med div mods eller 1.8T. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2008 Oppnår jo ikke så veldig mye om du bare setter i en 5'mer fra 100 da... Skal du først ta det steget finnes det mye morsommere alternativ i 2.2 20v turboene. På en annen side blir ikke det så morsomt heller da du har fwd og temmelig ubrukelig med så mye effekt. Så tror beste alternativ er å tenke på en morsom 4 sylindret motor, enten 2.0 16v med div mods eller 1.8T. Litt begrenset hvor mye penger jeg har tenkt å legge i det da. Litt mere krutt enn det er der nå hadde vært fint.. Skal jeg kjøre så fort så har jeg Cosworth'en. Hehe. Men passer 5'mer en oppi da..? Ellers tenkte jeg kansje og bygge om til injection fra en 2.0E eller no..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2008 Det passer med noe modding ja, men bilen går jo ikke akkurat noe bedre om du setter oppi en vanlig 2.2 fra en 100, litt mere hk, men motor er jo 20% tyngre også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...