Sør-Trøndelag: Frykter du EL-Bilen?

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1056978.ece

 

Alle vet hvilken dag det er idag..Men hadde vært en dristig bil da!: smil :: rock :

 

 

Tekniske hidden

 

Motor: Fire dobbelt-viklete el-motorer på i alt 165 kW, kan over kort tid yte 400 Kw ved at spenningen økes fra 375 til 780 volt. Et ekstra sett vifter blir da automatisk koblet inn for å unngå at viklingene smelter, og for at statisk elektrisitet i håret ikke skal forstyrre føreren.

Girboks: Ingen utover frem- og bakover.

Bremser: En motor i hvert hjul sørger både for firehjulstrekk, og for ekstremt effektive dynamoniske bremser når bremsepedalen trykkes inn.

Batterier: 350 kg Zebra-batterier fra Sør-Afrika, gir opptil 450 km rekkevidde. Virker like bra sommer som vinter, da batteriene hele tiden holder en temperatur på ca. 300 grader. Kan lades minst tusen ganger, og har en beregnet levetid på 180000 km.

Dekk: Skuddsikre stålarmerte høyhastighetsdekk på 225/35 ZR 19.

0-100 km/t: 3,9 sek. med boost innkoblet.

Toppfart: Teoretisk 300 km/t, men begrenset til 220 km/t som er øvre grense i.h.t. polititjenestemenns livsforsikringsavtale.

Bredde/lengde/høyde: 314/164/156 cm.

Understell: Aluminiumsprofiler som bærer plastkarosseriet fra Think. McPherson oppheng foran, McWatt bak. Adaptiv fjæring, antiskrens, antispinn, antivelt, antipasta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, når man først skal juge så er det best å ta i skikkelig ja.. 200km/t med den boksen der på pitsakutterdekkene, det skulle jeg likt å se :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle gjerne sett det jeg å , har sittet i en think i 80 , å dra denne kassa opp i 200 tror jeg ikke jeg hadde gjort : haha : Ikke bare det, for å ha nok strøm i det må en vel ha en lastebil bak seg med batterier (hvis en ikke vil ha rekkevidde på 1 km da ) Jaja jeg er lettlurt altså men denne tok jeg å : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, når man først skal juge så er det best å ta i skikkelig ja.. 200km/t med den boksen der på pitsakutterdekkene, det skulle jeg likt å se :D

 

Her er det jo skikkelige hjul: smil :

Ref: Dekk: Skuddsikre stålarmerte høyhastighetsdekk på 225/35 ZR 19.

 

Haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært gøy og sett disse bilene: rock :

1.april lenge leve...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.