Etterjustering etter registerreimskifte

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skiftet registerreim på min 98mod caddy for en uke siden (AEE). Når jeg sjekket i går var tappen på strammehjulet utenfor området den skal være i. (Utrolig teit forklaring, men noen skjønner kanskje hva jeg mener). Det jeg lurer på er om denne tappen skal være innenfor dette området hele tiden? Må jeg etterjustere? Noen som vet?

 

Mvh

 

Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Nørve

Hei

 

Skiftet registerreim på min 98mod caddy for en uke siden (AEE). Når jeg sjekket i går var tappen på strammehjulet utenfor området den skal være i. (Utrolig teit forklaring, men noen skjønner kanskje hva jeg mener). Det jeg lurer på er om denne tappen skal være innenfor dette området hele tiden? Må jeg etterjustere? Noen som vet?

 

Mvh

Bjørn

 

Mener du at reg. reima har blitt slakkere?

Hvis så er det bare å stramme den.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om reima var montert riktig, skal den normalt ikke etterjusteres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg har gjort det riktig, så skal tappen på strammehjulet alltid befinne seg innenfor justeringsområdet? Skal prøve å få tatt bilder i kveld. Så jeg er sikker på at dere forstår hvilken tapp jeg mener ;)

 

Jeg var drit nøye når jeg skiftet reim, så hvis det ikke er vanlig å etterjustere så skulle jeg vel ikke trenge det. På en annen side har jeg ikke lyst til å skifte motor heller...

 

Mvh

 

Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanlig å etterstramme regreim, etter ca 500-1000km, da denne strekker seg litt.

Sikkert ikke alltid nødvendig, men jeg har alltid gjordt dette på biler med faststrammehjul (dvs ikke automatisk justert strammehjul).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.