Eksos: lyddemping/co-senking.. Stålull?

Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem da jeg må inn på biltilsynet for kontroll av eksosen på 2.8'n. Siden innmaten i begge katalysatorene var løse er denne fjernet, men dette gir en veldig hul lyd fra katalysatorene.. Høres at det er tomt inni der. Tviler på at det er noe som går gjennom på en bt kontrollstasjon. Det jeg har tenkt på er å stappe inn et par pakker med stålull i hver kat. Blir det for tett? Har jo også tenkt å få satt inn et nett så stålulla ikke forsvinner bakover da. Lyddemping er ikke det viktigste for det er ikke mye bråk fra bilen, men stålulla vil vel hjelpe på comålinga? Der tviler jeg litt på den serru :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylle litt E85 så blir CO målinga fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rull den ut med glava? ;p

Har du blitt stoppet nå ell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt på dyserens nå og når denna tanken er tom blir det nok litt E85 på tanken jah.. Men om de legger merke til den litt hule lyden fra katene, vil det gå greit? Kan de se noe på at kassene er tomme :P

Glava klør så fælt.. Tåler vel ikke helt temperaturen nedi der heller.

Ble stoppa av en utsendt jævel :( Han fant ikkeno anna å sette fingeren på så da ble det støymåling av eksosen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, glava klør litt mye ja.. men stålull hjelper nok på og ta bort den hulelyden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk av E85 vil trolig ikke gjøre noe med CO, men en 2.8 12v hvor alt er i orden ellers burde ligge akkurat på grenseverdien for katalysatorbil. Har den samme hule skramlelyden på bilen til fattern, men den har gått gjennom kontroll både hos SVV og NAF uten at noen har sagt noe på det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SVV tar vel ikke noen kontroll, men BT derimot ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble stoppa av en utsendt jævel :( Han fant ikkeno anna å sette fingeren på så da ble det støymåling av eksosen.

Var han sendt ut etter deg ? :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SVV tar vel ikke noen kontroll, men BT derimot ;)

Kan bare nevne at "Biltilsynet" er det ingenting som har hett på maaaaange år, det heter "Statens Vegvesen Trafikkstasjon". ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var han sendt ut etter deg ? :(

Juppz. Helt sikker på at det var for å ta meg : rolleyes

Hehe.. Det var vel teknisk kontroll av det som så ut som "trafikkfarlige" biler. Når det da kommer en Audi med park og tåkelys mot de så ser de en mulighet til å få inn litt cash til sommerfesten sin vett.. At det satt et 8k xenon-kit i tåkelyset gikk igjennom som xenonlook.. :P

Er litt skeptisk til om alt er i orden motormessig siden det er no kjølevæske som forsvinner en plass etter at jeg har bytta toppakninger. Det er ikke co i kjølevæska og olja ser ren ut. Men.. Tia vil vise. Bare jeg får den igjennom detta pisset her nå så.

Jo.. Er en ting til. Da eksosen ble sveisa ble også stussene på katene sveisa om. Mener å huske at ene katen ligger oppi girkassa. Er det et problem hvis de oppdager det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at stålull hjelper på CO, men det hjelper på lyden det er helt sikkert. Det finnes mange triks for å få ned co'en.. blant annet lekkasje rett før endestussen på eksosen, hvis du klarer å trikse det til usynlig. Noen har også montert elektriske vifter til å blåse luft i eksosrøret, slik at metningsgraden går ned... poenget er å ikke bli tatt her.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prata med Biltilsynet og ettersom det står standstøy i vognkortet er dette kravet som jeg må komme under.. 82dB på 4000rpm. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.