Anbefalte innlegg

Tenkte å lakke calipperene fremme når jeg skifter bremser nå i vinter/vår. Er det noen som har noen gode tips angående dette? Gjort før? Hvilken lakk osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen på bukker, ta av alle hjula (ganske selvfølgelig)

 

rengjør godt calipterne dine med motor-rens eller noe, og gå gjerne over til slutt med elektrocleaner eller noe som tar vekk alt fett...

 

Av lakk vil jeg anbefale foliatec sin... her har du både lakk og rengjøringsmiddel i en grei eske, prisen er vel heller ikke så ille...

kjøp inn et sett med små pensler på europris eller noe sånt, og gå igang å lakk... la lakken herde en stund etter du er ferdig.. gjerne over natta (litt av hengig av temperaturen der du holder på)

blir ihvertfall veldig fint med foliatec-lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk søkefunksjonen.... Dette har blitt tatt opp før.

Selv har jeg brukt Hammerite lakk av glatt type. Penslet på for et halvt års tid siden og det holder enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Stokka

takker og bukker

 

Eg pussa calipperane med tannbørste og brukte så sprayboks for å farge dei. (Calipperlakk frå BilXtra)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Selv har jeg brukt Hammerite lakk av glatt type. Penslet på for et halvt års tid siden og det holder enda..

 

Jeg også brukte Hammerite lakk av glatt type som ble penslet på. Jeg la på tre-fire strøk, etter grundig rengjøring og bruk av elektrisk drill med stålbørste. Prøvde først med BilXtra sin caliper-spray, men dette var noe dritt er min erfaing...

I dag ett lite år etter pensling er caliperne like fine i "lakken". Denne typen tåler også varme (har selv også brukt den på blant annet enkelte motordeler).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Prøvde først med BilXtra sin caliper-spray, men dette var noe dritt er min erfaing...

Jeg har brukt denne, og synes den har fungert bra :) Har vært på et halvt år nå. Det eneste negative er at fargen ble feil da :P Og jeg har ikke giddi å gjøre noe med det ennå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at de fleste her bruker spray-lakk... Dette gjør at du får lakka masse ting som du sikkert ikke vil ha lakk på... dersom du ikke legger ned en sinnsyk jobb i å maskere...

Neste bil jeg skal ha, skal også lakkeres med foliatec-lakken uten tvil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Brenna

Jeg har brukt denne, og synes den har fungert bra :) Har vært på et halvt år nå. Det eneste negative er at fargen ble feil da :P Og jeg har ikke giddi å gjøre noe med det ennå...

 

Tviler ikke ett sekund på at den ble bra :) Vet om flere som har brukt denne og fått ett godt resultat. Men som sagt, min erfaring med den lakken tilsier noe annet, kanskje det var meg det var noe galt med :D

Det viktigste er at man blir fornøyd selv i allefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal

Ser at de fleste her bruker spray-lakk... Dette gjør at du får lakka masse ting som du sikkert ikke vil ha lakk på... dersom du ikke legger ned en sinnsyk jobb i å maskere...

Neste bil jeg skal ha, skal også lakkeres med foliatec-lakken uten tvil!

 

Fort gjort å maskere... Tok berre ei avis og bretta rundt skiva og stakk litt under calipperen.. Woila! :): ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får man kjøpt disse lakktypene dere snakker om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte biltema sin hotpaint. sitter bra den også. men ulempen er at det er spary. neste gang blir det nok pensel på meg med et lag med klarlakk over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også brukt Foliatecs lakk.

Vaska godt før jeg brukte en liten pensel å førte på lakken.

Ser like bra ut 2 år etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det spray så spray oppi en kopp å så pensel det på. Går så fint så:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. men hvor får man kjøpt disse (ikke biltema og bilextra sine) som ikke er spraylakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også interessert i å vite hvem som selger foliatec sin. Hvilke farger er de vanligvis finnes i? Har ikke helt bestemt meg for farge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eiker motorshop selger \solgte foliatech caliper lakk..

kjøpte der til en 190e jeg hadde før og den fungerte glimrende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powerzone i sarpsborg selger foliatec.

Smart det der med hammerite. Skal satse på den neste gang. Jeg brukte bilextra sin type for et par år siden og den er ikke no særlig pen i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.