#1 Skrevet April 1, 2008 På konebilen, en Audi A3 97 mod har ABS lampa lyst i noen måneder nå. Fikk beskjed att ABS pumpa var gåen av Audi Senter Forus. Denne ble bestillt og byttet av Rogaland Bilverksted, men de fikk heller ikke lampa til å slutte å lyse. Har gått til annskaffelse av OBD kabel m/program for å sette meg litt mer inn i hva feilen kan være. Dette er feilen jeg kan lese ut: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 1J0 907 379 A Component and/or Version: ABS/EDS ITTAE 20 GI V00 Software Coding: 03604 Work Shop Code: WSC 06435 1 Fault Found: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) 16-00 - Signal Outside Specifications Får heller ikke slette denne koden: mad : Har lest litt på forumet her att noen har hatt dårlig lodding i styre boksen, og att dette kunne loddes. Jeg har skrudd ut boksen og åpnet den, MEN her finnes det ikke noe ledninger å lodde slik som i diverse andre tråder om dette emnet... Noen som har peiling på hvordan jeg løser dette??? Må jeg bite i det sure eplet å kjøpe ny/brukt boks? Betalte 8094,- for pumpa (som jeg er usikker på om jeg i det heletatt trengte å bytte...) Setter stor pris på inspill... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2008 Ingen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2008 finni ut noe mer? har samma driten sjøl! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2008 A3'ene er jo kjent for å ha ABS-sensorer som ryker, men det pleier jo da å komme frem i detalj på diagnosen.... Forøvrig; hvis de har skiftet deler som ikke fikset feilen kan de ikke kreve betalt for det. De må i så fall bevise at den var defekt... Møllerverkstedene skal garantere for sin feilsøking og stilling av diagnose - tar de feil skal det ikke koste kunden noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...