ABS problem på A3 (konebilen)

Anbefalte innlegg

På konebilen, en Audi A3 97 mod har ABS lampa lyst i noen måneder nå.

Fikk beskjed att ABS pumpa var gåen av Audi Senter Forus.

Denne ble bestillt og byttet av Rogaland Bilverksted, men de fikk heller ikke lampa til å slutte å lyse.

Har gått til annskaffelse av OBD kabel m/program for å sette meg litt mer inn i hva feilen kan være.

Dette er feilen jeg kan lese ut:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 1J0 907 379 A

Component and/or Version: ABS/EDS ITTAE 20 GI V00

Software Coding: 03604

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

16-00 - Signal Outside Specifications

Får heller ikke slette denne koden: mad :

Har lest litt på forumet her att noen har hatt dårlig lodding i styre boksen, og att dette kunne loddes.

Jeg har skrudd ut boksen og åpnet den, MEN her finnes det ikke noe ledninger å lodde slik som i diverse andre tråder om dette emnet...

Noen som har peiling på hvordan jeg løser dette???

Må jeg bite i det sure eplet å kjøpe ny/brukt boks?

Betalte 8094,- for pumpa (som jeg er usikker på om jeg i det heletatt trengte å bytte...)

Setter stor pris på inspill...

IMG_0020.JPG

IMG_0021.JPG

absbox.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en ide?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finni ut noe mer? har samma driten sjøl!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3'ene er jo kjent for å ha ABS-sensorer som ryker, men det pleier jo da å komme frem i detalj på diagnosen....: klø :

Forøvrig; hvis de har skiftet deler som ikke fikset feilen kan de ikke kreve betalt for det. De må i så fall bevise at den var defekt... Møllerverkstedene skal garantere for sin feilsøking og stilling av diagnose - tar de feil skal det ikke koste kunden noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.