Anbefalte innlegg

hei...:)

 

Vurderer og senke bilen min da.. må få den litt ned ser jeg.. :)

men hvor mye!?

Har blitt fortalt 50mm, men skal brukes til hverdags oxo..

 

Noen som har noe erfaring me dette?

Er 35mm for lite? og må man bytte dempere da?

 

Eventuelt merke og pris..?

Gjerne bilder som viser litt mere eksakt...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et kjapt bilde av min i kveld, med sommerdekk endelig på! (litt uskarpe siden jeg ikke hadde med stativ)

30/30mm Eibach med Bilstein B6, 8,5x18 ET 30 med 225/40x18, ganske komfortabelt (men i kombinasjon med litt andre mods er den helt ulik en std Golf mht kjøreegenskaper), pluss at det overhodet ikke subber, noe som er veldig greit på de flotte norske veiene. Senker du 40mm eller mer bør du bytte til kortere støtdempere.

20080401_IMG_1141_1.jpg

20080401_IMG_1139_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey... så bra ut det der ja.. ikke for mye og ikke lite.. hjelper med de felga og da... Hadde tenkt meg noen 17" av et slag, men veit ikke helt hva da men.. :) blir vell litt lavere da kanskje..!

men har det sigi noe særlig hos deg? og hvor handlet du henn??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til at den har seget ned, isåfall neppe mer enn 5mm. Men nå har jeg ikke kjørt mer enn 150 mil siden det ble montert. Eibach Pro-Kit settet kjøpte jeg på eBay. Mine 18" ser mindre ut enn de er pga designet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra det da.. satt og så litt på hva du har gjort og skal gjøre med bilen din..

tror den kommer til og ble en de penere her til lands.:)

Ser det er mange som har handlet div på ebay. pleier det og gå ryddig forseg?

er litt skeptisk da.. heh

Men visst jeg hadde fått på noe 215/205-45/40-17 og senket 35.. blir det mye forskjell fra din da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen og pen.. men gjør litt småtteri med den som jeg synes den trenger :) Ebay er veldig greit å handle fra, er nå min mening.. siden 2002 har jeg aldri opplevd at jeg ikke har fått tilsendt det jeg har kjøpt der.

 

Det er stor forskjell på hvor mye lavere man får bilen avhengig av merke på fjærene, f.eks har Lars Erik senket sin med AP 40/40mm og den er myyyye lavere enn min bak: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1106533post1106533

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man vil oppnå å få bilen i den høyden man vil ha den er det kun justerbart som gjelder. Ellers så kan de fort bli baktunge osv. Får jo masse billig justerbart rundt omkring nå, så jeg vil absolutt anbefalle det uansett hvor mye man har planer om å senke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett orginalt sport-understell senker ca 30mm. og det koster ca 8000.- hos møller. ca 3 dagers lev tid.

Spør her på forumet om noen her har samme modell med orginalmontert sportsunderstell. og bruk chassisnr./reg.nr. for å finne delenummerene du trenger.

du trenger:

dempere m/fjørbein foran 2stk

dempere bak 2stk

fjører foran 2stk

fjører bak 2stk

demperlager oppe bak 2stk

demperstopp-gummi foran 2stk

demperstopp-gummi bak 2stk

plus en del nye låsemuttere (kan ikke jenbrukes)

å bytte foran kan gjøres ute å demontere noe bortsett fra toppfestet og festebolt på hjullagerhuset.

ledn. til abs må self. klipses løs.

bak er det omtrent det samme men begge sider bør jekkes opp samtidig for å få lettere vandring på svingearmen.

 

 

her ser du min bora med demontert støtdemperben med resten intakt.

<!--url{0}-->

Boksen under ble brukt til å veie ned hjullagerhus og bæream ved demontering.

jeg satt på denne samtidig som jeg slo hjullagerhuset nedover med en hammer.

 

Ps. ikke løsne mutteren oppe før dempertårnet er ute av hjullagerhuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.