#1 Skrevet April 1, 2008 Heisann. lurer på hvordan denne passer med orginale olje og vann slangene som setter på 3b motoren min orginalt? den passer rett på orginal manifold ettersom jeg skjønner. og hvordan passer denne på et 420 oppsett? 500 crank hp er det hk i motor? Og hvilken AR skal jeg velge? http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=21_101&products_id=196 Mvh Tommy:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2008 Den passer vel på ved bestilling av KKK flens ja, du trenger oil restrictor, 2 stk mener jeg.. crank er i motor ja.. Jeg hadde 3071 med AR 82, ville nok gått for Ar63, men ikke ha for høye mål på effekt 410-450, 450 så er du max heldig.. Jeg hadde max trykk på 4300 mener jeg, litt sent, men det var vel grunnet AR82 tenker jeg.. Artig turbo da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2008 oil restrictor? er det bare vannavkjøling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2008 .. du trenger oil restrictor, 2 stk mener jeg.. Gjelder dette alle garrett BB snurrboer? Tommy: Oil restrictor = olje restriktor. En Garret BB turbo krever mindre oljetrykk iforhold til hva 3b motoren levere orginalt, slik at lagrene på turboen ikke tar kvelden så fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2008 Det er bare olje inn som skal begrenses, så det holder med en restriktor.Turboen er både vann og oljekjølt. Ingen av slangene du har passer inn på turboen, ikke belgen fra lmm heller. Gå for a/r .63. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2008 Vannkjølt & oljesmurt ja.. Ja Anders, alle de "moderne" turboene liker lite oljetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2008 ok tusen takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2008 En litt merkelig ting om teksten til 034 om turboen... hmm sier at det er full boost på 3000rpm på 2-2,3liters motor... Mens Trond fikk fullt på 4300rpm... Hva skal man da tro??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2008 En litt merkelig ting om teksten til 034 om turboen... hmm sier at det er full boost på 3000rpm på 2-2,3liters motor... Mens Trond fikk fullt på 4300rpm... Hva skal man da tro??? Kan være at mappingen til Trond ikke er tilpasset godt nok til hans oppsett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2008 Kan være at mappingen til Trond ikke er tilpasset godt nok til hans oppsett jeg støtter denne...jeg hadde en GT3071R .64 til 1.8T prosjektet mitt, og i flg mr Bondø går det en S3 i trondheim med samme turbo i trondheim som har 1 bar ved 3500 omdr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2008 hmm, husker dere at jeg hadde AR 82, eller går det i glemmeboka, ES som mappet bilen.. Er jo litt andre ting og som spiller inn, annen hardware eksempelvis, og jeg hadde 2 bar på 4300, men det er sånn det var gitt, 30R er bedre, for å si det sånn.. 7A kammer, kimmit type grenrør, portet topp, blabla.. Bondø sa og at denne ville komme altfor seint i forhold til AR63. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2008 Ja Anders, alle de "moderne" turboene liker lite oljetrykk Joa, såppas har jeg skjønt òg, men 2 stk oljerestriktorer? kan du utdype? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 2, 2008 Sitter det ikke en ved inn kobling til turbo og en ved filterhuset tro mener å huske noe sånt, send PM til Paul G, han vet 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 2, 2008 Sitter det ikke en ved inn kobling til turbo og en ved filterhuset tro mener å huske noe sånt, send PM til Paul G, han vet 100% Jeg har montert en på turboen ja, men ingen ellers utover det orginale som satt i motoren. Men nå blir jo ting litt anderledes enn sist for min del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 2, 2008 snakka med 034 i natt.. de sa ikke noe om oil restrictor. men det er mulig du trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...