Hvordan koble ut alarm, men beholde fj.s sentrallås? Ettermontert Defa på Golf 3

Anbefalte innlegg

Har en 94 Golf 3 GTI 8V som det er ettermontert Defa Fjernstyrt sentrallås og alarm.

Problemet er at alarmen hyler og skriker i tide og utider, så jeg lurte på om det var mulig og koble ut alarmen( ikke bare lyden) og fortsatt beholde den fjernstyrte sentrallås funksjonen? Og hvordan gjør man det?

 

Mvh

 

Adrian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 94 Golf 3 GTI 8V som det er ettermontert Defa Fjernstyrt sentrallås og alarm.

Problemet er at alarmen hyler og skriker i tide og utider, så jeg lurte på om det var mulig og koble ut alarmen( ikke bare lyden) og fortsatt beholde den fjernstyrte sentrallås funksjonen? Og hvordan gjør man det?

 

Mvh

 

Adrian

 

Har du ikke litt mere info enn bare Defa? Typebetegnelse, skjema el.l?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke mulig å få til, nærmeste du kommer er å koble fra sirenen. Derimot er det ganske lett å finne ut hva som utløser alarmen i "tide og utide", det pleier å være klønete montering (les: tjuvkoblinger med irr eller koblinger med tape) som er grunnen..

 

Har fjernkontrollen grå, blå eller sorte knapper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke litt mere info enn bare Defa? Typebetegnelse, skjema el.l?

 

har ingen aning, kjøpte bilen i går og har ikke funnet noe papirer på alarmen.

 

Nei, det er ikke mulig å få til, nærmeste du kommer er å koble fra sirenen. Derimot er det ganske lett å finne ut hva som utløser alarmen i "tide og utide", det pleier å være klønete montering (les: tjuvkoblinger med irr eller koblinger med tape) som er grunnen..

 

Har fjernkontrollen grå, blå eller sorte knapper?

 

Den har blå knapper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det blå knapper er det høyst sannsynlig en Patriot 500X/700X om det er original fjernkontroll. Det er lett å få vite hva som har utløst alarmen når den går, og så kan man enten utbedre eller koble den kretsen helt ut. Ville beholdt alarmfunksjonen ut fra hva slags bil det er.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det blå knapper er det høyst sannsynlig en Patriot 500X/700X om det er original fjernkontroll. Det er lett å få vite hva som har utløst alarmen når den går, og så kan man enten utbedre eller koble den kretsen helt ut. Ville beholdt alarmfunksjonen ut fra hva slags bil det er.. ;)

 

Meget mulig det er den typen du sier:o

 

Men hvordan vet jeg hva som har utløst alarmen? Det som skjer er at jeg låser bilen, det går ca. 2 min BÆBUBÆBU.. Så låser jeg opp, ca. 1 min etter BÆBUBÆBU.. tiden det tar fra jeg låser til det hyler kan variere. Sykt irriterende å koble av batteriet hele tiden :) Hyler ikke når nøkkelen står i. Når alarmen hyler hjelper det ikke å trykke på knappen til høyre, kun lås/lås opp knappen. Når bilen er open og jeg trykker på knappen til høyre kommer det 1 eller 2 små pip annenhver gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skrur av alarmen etter at den har hylt hører du noen "knepp" i sirenehøyttaleren, og så blinker dioden samme antall ganger. Dette antallet viser hva som har utløst alarmen.. ;) Tell hvor mange "knepp" eller blink du får og post det her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven! er det så avansert system??? jeg var klar med avbitertangen / slegge her:) hehe.. takker for hjelpen sålangt, så skal jeg få sjekket opp dette når jeg kommer på jobb i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er det panserbryteren som kan være feilmontert så den neeesten utløser, eller så er det dårlig kontakt et eller annet sted som gjør at alarmen går. Den er jo koblet på bryterne til dørlys/bagasjerom, og de er jo som kjent ikke alltid 100%. I tillegg er det mye klønete montering med tjuvkoblinger, irr og dårlig kontakt. Sjekk og gi en oppdatering her.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bagasjeromsbryteren (den med nøkkelhull) er litt dålig om det er den du tenker på. må trykke inn et par ganger før jeg får opp luken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde problemet var borte i dag da den ikke hylte, men etter å ha stått låst i 4 timer gikk alarmen. Blinker da 8 ganger på rad, og repiterte dette flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 blink er mikrobølgesensor. Har du det montert synlig? Ser ut som en plastplate, ca. 1 cm tykk og litt større enn et bankkkort, med en ledning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

øh. hvor er det sansynelig at den står da? Har absolitt ingen peiling på det her ;)

Og hva gjør den microbølgesensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kupesensor som føler bevegelse i kupeen. Om du har denne kan du trekke ut ledningen fra sentralenheten og se om de falske alarmene forsvinner. Har du noe som beveger seg i bilen mens den står stille?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen ting som beveger seg som jeg vet om.

 

Fant en boks i motorrommet, men mulig det er til motor og kupevarmeren.

defa.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkelste er nok å trekke ut ledningen til sensoren, men hvis du har lyst å finne den har jeg følgende teori til deg:

Bevegelsessensoren til kupeen er sannsynligvis montert enten over taktrekket pekende nedover eller under midtkonsollen pekende oppover. Sannsynligvis over taktrekket siden det vil dekke litt mer derfra. Hvis vi samtidig antar at montøren vil montere så raskt som mulig vil jeg tippe at sensoren ligger i nærheten av åpninger i taktrekket, for eksempel i forbindelse med lyset i taket. Ledningen til sensoren er sannsynligvis også lagt opp langs a-stolpen på førersiden så om du tar av dekselet der og finner+følger en tynn sort ledning ender den nok opp i sensoren. Eyvind sitter nok og skriver svar samtidig som meg, og da sier jeg det samme som han: bildet av dingsen i motorrommet er sirenen til alarmen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun motor til takluken i nærheten av lyset i taket:) The search continues:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 'alle' biler jeg har vært borti, er den plassert til høyre for rattet, innenfor plastikken. Svært ofte er den feil justert, eller det er noe 'løst' i nærheten som utløser den ved den minste bevegelse.

Det er den som heter Kupé detektor på denne siden

Jeg har også hatt flere 700er, og de holdt i hvertfall mange år uten å gi noen feil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg "lider" av noe av det samme som trådstarter... har også defa alarm i bilen men er usikker på hvilken type, side det fulgte med i caddy'en jeg kjøpte. Fj. kontroll for alarmen er lik den som er linket til i posten over.

 

Men alarmen fyrer av gjerne midt på natta.. uten att noen som helst har vært i nærheten av den. Jeg er mere fristet til å koble ut hele greia jeg da.

 

Hos meg så aktiverer jeg alarmen med den forhøyede knappen og slår den av med knappen som går nedover. Er ikke det motsatt av bruksanvisningen sier da?

 

Frode

 

ps, er det noen spes sikring jeg kan se etter for å stoppe alarm systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Fant ut att iallefall bryteren til panseret var ganske irr/grønn og litt rusten, kan det hjelpe å spraye med wd-40 el lign på den? Kanskje børste den litt ren?

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adrian: Det letteste vil vel strengt talt være å lete etter DEFA-sentralen. Den finner du i 9 av 10 tilfeller gjemt i nærheten av rattet ett sted. Plukk av litt plastikk der, og se etter en grå boks, som det går en del ledninger inn på.

 

Der kan du enkelt og greit plukke av ledningen til bevegelsessensoren. Husker ikke helt hvilken det er, men mener det er en liten plugg med 3 ledninger i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fant sikringen så jeg har gjort det enkelt... fant sentralen og koblet ut sikringen, så nå holder iallefall alarmen "kjeft" :)

 

Fredelige netter i sikte :)

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips sålangt. skal få sett på det når jeg kommer på jobb på mandag. Er dekksesong nå, så har lite tid å spekulere på bilen akkurat nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant sentralen og dro ut kontakten til kupesensoren. Virket som F :) Takk til alle som kom med tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.