Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hvor oljeniv giveren ligger på AAN motoren i S4`n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen oljenivågiver på motoren, kun oljetrykk og oljetemperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som piper hos meg da?

 

Står det at det er oljenivå i håndboka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bremsevæska da?...den er det nivå på samt servoen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta å sjekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljenivå på servo/hydraulikkolje eller nivå på bremsevæske. Husk å ALDRI fylle noe annet enn original grønn olje på hydraulikksystemet. For all del IKKE rød olje (ATF).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket nå..

 

Servo olja og bremsevæska har en annen betegnelse på kjøre komputeren.

 

Er en rød oljelampe det drypper av som kommer frem, også piper det fælt..

Kjempe irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljenivå på servo/hydraulikkolje eller nivå på bremsevæske. Husk å ALDRI fylle noe annet enn original grønn olje på hydraulikksystemet. For all del IKKE rød olje (ATF).

 

 

Hvorfor grønn??

 

Vet at en ikke skal blande, men fylle andre typer er da ikke problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket nå..

 

Servo olja og bremsevæska har en annen betegnelse på kjøre komputeren.

 

Er en rød oljelampe det drypper av som kommer frem, også piper det fælt..

Kjempe irriterende.

 

Det er nok olje trykk den piper for;)

Hvordan er olje trykket på måleren din??(ved tomgang/turtall)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje trykket ligger på 5 bar ved kjøring og 2.5 bar på tomgang ved varm motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje trykket ligger på 5 bar ved kjøring og 2.5 bar på tomgang ved varm motor.

 

Høres jo greit ut det,Da har du nok dårlig kontakt et sted eller så er oljetrykks bryteren defekt!

Jeg hadde det samme på min,å da gikk jeg over alt av el kontakter uten hell,der var det oljetrykks

bryteren som hadde tatt kvelden(giveren også,men du har trykk,det hadde ikke jeg);)

Jeg ville ha sjekket tilkoblingen på sensoren,å eventuelt vis ingen feil,byttet den(den koster hele 87,-kr hos

mekonomen)

Olje trykks bryteren sitter rett over oljetrykks giveren(se bilde)

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4engine/Engine_left_side_closeup.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo greit ut det,Da har du nok dårlig kontakt et sted eller så er oljetrykks bryteren defekt!

Jeg hadde det samme på min,å da gikk jeg over alt av el kontakter uten hell,der var det oljetrykks

bryteren som hadde tatt kvelden(giveren også,men du har trykk,det hadde ikke jeg);)

Jeg ville ha sjekket tilkoblingen på sensoren,å eventuelt vis ingen feil,byttet den(den koster hele 87,-kr hos

mekonomen)

Olje trykks bryteren sitter rett over oljetrykks giveren(se bilde)

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4engine/Engine_left_side_closeup.jpg

 

 

Takk takk..

 

Får sjekke det..

 

 

Olje temp giveren er det den som ligger i forkant på motoren på høyre side av bunnpannen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk..

 

Får sjekke det..

 

 

Olje temp giveren er det den som ligger i forkant på motoren på høyre side av bunnpannen?

 

Stemmer det: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var lampa borte...

 

Takk takk.. Var ledningen på oljetrykks bryteren som hadde hoppet av...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor grønn??

 

Vet at en ikke skal blande, men fylle andre typer er da ikke problem..

 

Fordi den røde ATF-oljen har feil viskositet og den angriper tetninger og pakninger i bl.a. tannstang og pumpe. Men klart, har du veldig lyst på å spare noen lusne kroner på å kjøpe feil olje og kjøre rundt med noe som svetter og lekker, værsågod.

 

Angående oljekannelampen er det helt typisk med falsk alarm i autochecken, og det skyldes i 4 av 5 tilfeller dårlig kontakt på autocheckmodulen på instrumentpanelet eller avrevet/løs ledning på sensoren. Det er ikke motoroljenivåføler på noen av C4-bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.