#1 Skrevet April 2, 2008 Hei! Skulle reise fra jobben i kveld og dro på litt ut fra jobb. Plutselig kom det ett "lite poff", mista omtrent all effekt og det røyk blått. Er det turboen som har ryki da? Tror vel det selv... Kjørte tilbake til jobb og da begynte oljelampa å lyse. Jeg har en VW Polo 1,9 Tdi 100Hk 2003 modell reg.nr: SU 31002 Veldig glad om noen kan hjelpe med å finne litt info om hva jeg skal se etter. Må ha igang bilen ganske kjapt! På forhånd takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2008 Ikke bare en trykkslange som har løsna da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2008 Tenkte på trykkslange jeg også, men viss ikke, så kan det være noen kan hjelpe deg å finne ut _hvilken_ turbo du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2008 Rakk ikke å titte på det nå i kveld, men dere mener det bare kan være en slange som har hoppa av? Må presisere at det røyk veldig bare ved små trykk på gassen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2008 man mister da ikke olje pga en slange som spretter av (med mindre det er oljeslangen da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2008 sjekk alt av slanger først før du trekker noen konklusjoner hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2008 Fant dette på en side på internett. dette er turboer som står på Polo. 1.4L D 00-02 GT1544S Garrett 706680-0001 045145701C TDI 1.4L D AMF 00-02 GT1544S Garrett 701729-0001/6/9 45145701/045145701V500 75 bhp 1.4L D AMF 01- GT1544S Garrett 733783-0007 045253019C/E 75 bhp 1.4L D BAY 01- GT1544S Garrett 720243-0001 045253019D 75 bhp 1.4L D DPF 05- BV39 KKK 5439-970-0054 045253019J 80 bhp 1.9L D ASV 00-02 GT1749V Garrett 454232-0002/6 038253019D 110 bhp 1.9L D ASZ 04- BV39 KKK 5439-970-0023 038253014C 130 bhp 1.9L D ATD 02- BV39 KKK 5439-970-0003/17 038253019P 100 bhp 1.9L D AXR 02- BV39 KKK 5439-970-0008/19 038253016J/14B 100 bhp 1.9L D BLT 04- BV39 KKK 5439-970-0016 038253014 130 bhp Det nærmeste jeg kom er den jeg har fremhevet skriften på. men det er 110hk. Her er linke. http://www.volkswagen-turbochargers.co.uk/Volkswagen_Polo_Turbochargers.html Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2008 I følge mekonomen.no har denne bilen motorkode ATD/AXR 74KW I følge Defa.no har jeg ATD-motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2008 I følge mekonomen.no har denne bilen motorkode ATD/AXR 74KW Ja seff.fikk for meg at det var en 2000 mod jeg: dum : Hvorfor vet jeg ikke:p Da er det nokk en KKK BV39:) men ser ut som den er levert iforskjellige utgaver. En slange som hopper av kan lage mye krøll. Men ditta med oljelampen er litt rart. uansett så skal jo ikke oljen renne rett igjennom turboen om den kvelda. Om du ikke har 50mil å kjøre til jobben da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2008 Skal være veldig ærlig å si at jeg ikke har sjekket oljenivå på en GOD stund. Kan også legge til at bilen har vært hos TS-racing en tur før jeg kjøpte den for snart ett år siden ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2008 Sikkert bare en lekkasje på trykksia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2008 Håper det ikke er store greiene, regner med å få sjekket noe etter jobb i morgen. Hvis det har noen betydning så ryker den egentlig mere hvitt enn blått... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2008 Tror jammen jeg fant problemet idag... Men årsaken er jeg litt usikker på. Det lå minst 1-2 liter olje i eksosrøret. Og eksos"vifta" lå i eksosrøret ved katalysatoren. Bestilt ny turbo fra GIK som kommer til mandagen, så da blir det bare å skru på ny turbo... Beklager superdårlig kvalitet på bildene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 3, 2008 AU!? Har det gått en tettering i turboen eller er det umulig å se? kan være lurt å finne ut hvorfor dette skjedde, så det ikke skjer akkurat det samme på den nye turboen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 3, 2008 AU!? Har det gått en tettering i turboen eller er det umulig å se? kan være lurt å finne ut hvorfor dette skjedde, så det ikke skjer akkurat det samme på den nye turboen.. Skal få noen på jobben til å se på dette i morgen... Har ikke veldig greie på dette selv for å være ærlig, men vet at det IKKE skal se sånn ut... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...